Ποια πλοία και από ποιες χώρες κατέληξαν στα διαλυτήρια

Ποια πλοία και από ποιες χώρες κατέληξαν στα διαλυτήρια

489
Ποια πλοία και από ποιες χώρες κατέληξαν στα διαλυτήρια

Από τα 239 πλοία τα οποία είχαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 ως τελευταία τους ρότα τις γιάρδες ανακύκλωσης, το 79% κατέληξε παροπλισμένο και σε στάση αναμονής
σε παραλίες της νότιας Ασίας. Σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέγονται και αναλύονται από την ΜΚΟ Shipbreaking Platform από τα 189 πλοία που έφτασαν στις ακτές της Ινδίας, στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές, 127 πλοία ήταν μεταφοράς χύδην φορτίου. Από τα 68 πλοία που πωλήθηκαν στην Νότια Ασία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 τα περισσότερα ανήκαν σε ιδιοκτήτες από χώρες της ΕΕ και σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφηκαν οι Έλληνες ιδιοκτήτες ήταν στην κορυφή του καταλόγου, με 40 πλοία έναντι 17 πλοίων Γερμανών πλοιοκτητών. Επίσης Κινέζοι, Κορεάτες και κάτοικοι του Μονακό καταλαμβάνουν υψηλές θέσεις στον κατάλογο.
Σημαίες με κακές επιδόσεις στα διεθνή PSC, όπως oι Κομόρες και οι νήσοι St Κitts and Nevis, εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στην αγορά των διαλύσεων, ωστόσο πλοία που είναι νηολογημένα στην Κύπρο και στη Μάλτα κατέληξαν επίσης στις ακτές της Νότιας Ασίας.
Ένας νέος Κανονισμός της ΕΕ που αφορά την ανακύκλωση πλοίων θα απαγορεύει τη διάλυση των πλοίων με σημαίες ΕΕ στα υποβαθμισμένα διαλυτήρια της Ασίας. Ωστόσο, με την απλή διαδικασία της αλλαγής σημαίας σε μια σημαίας σε νηολόγια μη κράτους μέλους της ΕΕ πριν από την πώληση του πλοίου για διάλυση, οι πλοιοκτήτες μπορούν εύκολα να παρακάμψουν τους νόμους της ΕΕ. Η ΜΚΟ αναφέρει ότι 35 πλοία, μεταξύ των οποίων δύο με ελληνική σημαία, ένα με βελγική σημαία και ένα με σημαία Μάλτας άλλαξαν νηολόγιο μόλις λίγες εβδομάδες πριν την άφιξή τους στις ακτές της Ινδικής χερσονήσου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.