
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Η βελγική εταιρεία δεξαμενοπλοίων ανακοίνωσε τα αποτελέσματα χρήσης για το πρώτο τρίμηνο του 2016. Η εταιρεία με στόλο 51 πλοίων VLCC και Suezmax σημείωσε έσοδα από ναυλώσεις 214,8 εκ $ αυξημένα κατά 10 εκ $ σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Τα κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 113,5 εκ $ για το πρώτο τρίμηνο αυξημένα κατά 33 εκ $ σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Πιστή στην μερισματική της πολιτική, η εταιρεία δεσμεύτηκε να καταβάλλει μέρισμα 0,82 $ ανά κοινή μετοχή το οποίο αναμένεται να εγκριθεί στις 12 Μαΐου στο ετήσιο συμβούλιο των μετόχων της εταιρείας.
Ο Paddy Rodgers, CEO της Euronav, ανέφερε πως το τρίμηνο που πέρασε είναι το ισχυρότερο για την εταιρεία εδώ και οκτώ χρόνια και παρέχει στην Euronav γερά θεμέλια για περαιτέρω ανάπτυξη.
Η αυξανόμενη ζήτηση εξαιτίας της χαμηλής τιμής του πετρελαίου, σε συνδυασμό με την σχεδόν ανύπαρκτη ναυπήγηση νέων πλοίων (ενδεικτικά το πρώτο τρίμηνο δόθηκαν μόλις τρεις παραγγελίες δεξαμενοπλοίων), προσδίδουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα στις εταιρείες δεξαμενοπλοίων.
Τα μέσα ημερήσια έσοδα για τα VLCC για το πρώτο τρίμηνο ήταν 60.638$/ημέρα (spot rate) και 40.847$/ημέρα (charter rate). Αντίστοιχα για τον στόλο των Suezmax η εταιρεία είχε μέσα ημερήσια έσοδα 38.386 $ (spot rate) και 32.251 $ (charter rate)
Η αγορά των δεξαμενοπλοίων φαίνεται να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα με προοπτικές για ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση. Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι από την αρχή του 2016 η τιμή του αργού πετρελαίου έχει υποχωρήσει κατά 21% σε σχέση με το κλείσιμο του 2015 ( πηγή:Bloomberg). Με ένα σχετικά χαμηλό orderbook η εταιρεία δηλώνει, πως δεν είναι στα άμεσα σχέδιά της η ναυπήγηση νέων πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ