
Η κρίση την οποία βιώνει η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει οδηγήσει σε συρρίκνωση και τον γερμανικό εμπορικό στόλο, γεγονός που με τη σειρά του σηματοδοτεί και περιορισμένες ευκαιρίες απασχόλησης για τους Γερμανούς ναυτικούς είτε γίνεται λόγος για πλοιάρχους, είτε για μηχανικούς. Το αποτέλεσμα είναι η μεγάλη δυσκολία ανεύρεσης εργασίας και κατά συνέπεια η αύξηση της ανεργίας στον χώρο της ναυτεργασίας.
Συγκεκριμένα, η μείωση του γερμανικού εμπορικού στόλου για τρίτη συνεχόμενη χρονιά (το 2015 καταγράφηκε ποσοστό μείωσης 17%, που ισοδυναμεί με 117 λιγότερα ποντοπόρα εμπορικά πλοία) έχει περιορίσει την ζήτηση αξιωματικών, ενώ και οι απόφοιτοι/σπουδαστές των Ναυτικών Ακαδημιών της χώρας γνωρίζουν πλέον ότι πολύ δύσκολα θα μπορέσουν να βρουν εργασία σε ένα γερμανικό πλοίο, όπως τονίζει με έμφαση ο Ralf Converts, κοσμήτορας της Σχολής Ναυτιλίας και Μεταφορών του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών “Jade” στο Elsfleth.
Από την άλλη, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR), σήμερα μόλις 6.000 περίπου Γερμανοί ναυτικοί εργάζονται σε γερμανικά ποντοπόρα πλοία. Ενώ έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι ο αριθμός των υπό γερμανική σημαία ποντοπόρων πλοίων δεν υπερβαίνει τα 200, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Dirk Max Johns στο 10o ναυτιλιακό συνέδριο, που έλαβε χώρα στην Βρέμη το διήμερο 12 και 13 Απριλίου 2016.
Επιπλέον, οι εκπρόσωποι της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών τόνισαν στο συνέδριο ότι μεσο-μακροπρόθεσμα αναμένεται να μειωθεί και άλλο ο αριθμός των αξιωματικών και του κατώτερου πληρώματος που θα εργάζονται στα πλοία, αλλά από την άλλη θα αυξηθεί ο αριθμός εκείνων των προσώπων θα βρουν εργασία στα ναυτιλιακά γραφεία.
Φωτό: flickr.com/debb c
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ