Οι σοβαρές συνέπειες των υπερφορτωμένων γεννητριών

Οι σοβαρές συνέπειες των υπερφορτωμένων γεννητριών

330
Οι σοβαρές συνέπειες των υπερφορτωμένων γεννητριών

Του Νίκου Βεργούνη

Το North P&I Club προειδοποιεί τα μέλη του για τις ενδεχόμενες σοβαρές συνέπειες των υπερφορτωμένων γεννητριών ή των όχι σωστά συντηρημένων, οι οποίες δεν είναι σε θέση να καλύψουν τις απαιτήσεις σε ηλεκτρική ενέργεια των πλοίων στη θάλασσα. Η σχετική ειδοποίηση περιλαμβάνεται στο τελευταίο τεύχος του ενημερωτικού δελτίου του Club για την πρόληψη απωλειών, Signals.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθυντή πρόληψης απωλειών Colin Gillespie, οι γεννήτριες παρέχουν ηλεκτρική ισχύ για τα ολοένα και πιο πολύπλοκα συστήματα πλοήγησης, επικοινωνίας και ασφάλειας.
Παράλληλα υποστηρίζουν βασικές υπηρεσίες επί του πλοίου και εξοπλισμού ζωτικής σημασίας, όπως οι γερανοί, τα βαρούλκα και τα bow thrusters. Αν οι γεννήτριες δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν λόγω κακής κατάστασης ή υπερβάλλουσας ζήτησης ισχύος, το γεγονός αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ολική απώλεια ηλεκτρικής ισχύος, βάζοντας έτσι την ασφάλεια του πλοίου, του πληρώματος και του φορτίου σε κίνδυνο.
Το Club ισχυρίζεται ότι η ανεπαρκής συντήρηση των γεννητριών είναι ένα σύνηθες φαινόμενο. Συνήθως οι γεννήτριες αντιμετωπίζονται ως εναλλακτήρες, οι οποίοι έχουν λίγα κινούμενα μέρη και είναι αρκετά εύρωστοι. Παρόλα αυτά, οι μηχανές diesel οι οποίες τους δίνουν κίνηση, χρειάζονται το ίδιο επίπεδο φροντίδας όπως οι κύριες μηχανές πρόωσης του πλοίου. Τα εξαρτήματα φθείρονται, οι υπερσυμπιεστές λερώνονται, η συμπίεση μειώνεται και η καύση επιδεινώνεται. Γι’ αυτό, ένα καλό σύστημα παρακολούθησης και συντήρησης, το οποίο να περιλαμβάνει αρκετό αριθμό ανταλλακτικών, είναι απαραίτητο.
Ο κ.Gillespie υποστηρίζει ότι το πρόβλημα αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο στην περίπτωση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου οι πλοιοκτήτες έχουν αυξήσει τον αριθμό των ψυγείων- εμπορευματοκιβωτίων τα οποία μεταφέρουν, χωρίς να εκτιμούν σωστά την ισχύ της γεννήτριας. «Σε τέτοιες περιπτώσεις οι γεννήτριες, εάν δεν έχουν συντηρηθεί άριστα, μπορεί να μην είναι σε θέση να ανταποκριθούν στη συνδυασμένη ζήτηση ισχύος από τα ψυγεία-εμπορευματοκιβώτια όταν τα bow thrusters και τα βαρούλκα πρόσδεσης χρησιμοποιούνται. Αυτό έχει οδηγήσει στο να υπερφορτώνονται οι γεννήτριες με αποτέλεσμα να βγαίνουν εκτός λειτουργίας, οδηγώντας σε δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις γενικών διακοπών ρεύματος.»
Σύμφωνα με το Club, τα πληρώματα αρκετές φορές προσπαθούν να αποτρέψουν αυτές τις γενικές διακοπές ρεύματος απενεργοποιώντας ένα ηλεκτρικό σύστημα ώστε κάποιο άλλο να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί. «Τελευταία έχουμε δει αρκετά περιστατικά, όπου ψυγεία-εμπορευματοκιβώτια έχουν αποσυνδεθεί από το δίκτυο, ώστε να δοθεί επαρκής ηλεκτρική ισχύ για λειτουργίες ελλιμενισμού. Τα εμπορευματοκιβώτια παραμένουν συνήθως χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα μέχρι τα πλοία να προσδέσουν ή να ξεφορτώσουν, συνήθως για αρκετές ώρες» αναφέρει ο Gillespie.
«Εμπορεύματα μεγάλης αξίας, όπως ιατρικά και φαρμακευτικά προϊόντα μπορεί να είναι πολύ ευαίσθητα στη θερμοκρασία και η πρακτική αυτή μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλα claims έναντι των πλοιοκτητών, εάν τα εμπορευματοκιβώτια αυτά δεν βρίσκονται στη σωστή θερμοκρασία.»

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.