
Ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας Malcolm Turnbull, λίγες μόλις εβδομάδες πριν από τις πιθανές ομοσπονδιακές εκλογές στην χώρα ανακοίνωσε ότι η κυβέρνησή του θα επιταχύνει την υλοποίηση των σχεδίων της για ναυπήγηση περισσότερων πολεμικών πλοίων σε εγχώρια ναυπηγεία.
Η ναυπήγηση νέων πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό της Αυστραλίας υπήρξε το βασικό μέρος του σχεδίου που είχε παρουσιάσει τον περασμένο Φεβρουάριο η κυβέρνηση της χώρας, το εκτιμώμενο κόστος του οποίου θα ανέλθει στα σχεδόν 23 δισεκατομμύρια δολάρια και η διάρκειά του τα περίπου δέκα χρόνια. Στόχος του σχεδίου είναι η περαιτέρω ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας.
Συγκεκριμένα, η Αυστραλία σχεδιάζει να διπλασιάσει τον πολεμικό της στόλο ώστε αυτός να αριθμεί τρία αντιτορπιλικά, εννέα ανθυποβρυχιακές φρεγάτες και δώδεκα περιπολικά σκάφη.
Όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του Αυστραλού πρωθυπουργού η κυβέρνησή του επιδιώκει το σχέδιο ναυπήγησης των νέων μονάδων του Πολεμικού της Ναυτικού να ξεκινήσει μέσα στο 2018. Μάλιστα, ο ίδιος τόνισε ότι με την απόφασή του αυτή «ενισχύεται η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία, εξασφαλίζονται περισσότερες από 2.500 θέσεις εργασίας για τις επόμενες δεκαετίες, ενώ ενισχύεται η θαλάσσια ασφάλεια της ίδιας της χώρας».
Τρεις είναι οι ιδιωτικές εταιρείες που έχουν προεπιλεγεί για τη ναυπήγηση των νέων μονάδων: η ολλανδική Damen και οι γερμανικές εταιρείες Fassmer και Lürssen.
Να σημειωθεί ότι ο Αυστραλός πρωθυπουργός αρνήθηκε να σχολιάσει πληροφορίες σχετικά με τα σχέδια που φαίνεται πως υπάρχουν για ναυπήγηση δώδεκα υποβρυχίων, με εκτιμώμενο κόστος στα περίπου $40 δισεκατομμύρια. Μάλιστα, οι εταιρείες Mitsubishi Heavy Industries (ιαπωνική), DCNS (γαλλική) και ThyssenKrupp (γερμανική) εμφανίζονται να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποια από τις τρεις θα αναλάβει το έργο της ναυπήγησης των υποβρυχίων.
Φωτό: http://www.navy.gov.au/hmas-wollongong-iii
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ