
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Στην παγκόσμια ναυλαγορά, η αγορά των bulkers εκπλήσσει ευχάριστα στο ξεκίνημα του δεύτερου τριμήνου, καθώς βιώσαμε ιστορικά κρίσιμες στις αρχές της χρονιάς.
Ο ανοδικός ρυθμός διαλύσεων των υπερήλικων πλοίων στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου φαίνεται ότι έχει αρχίσει να επιδρά θετικά στην απόδοση της ναυλαγοράς. Τα έσοδα των πλοίων στο μεγαλύτερο μέγεθος – capesize – έχουν αρχίσει να διαμορφώνονται στα $4,000/ημέρα από λιγότερο από $2,000/ημέρα το Μάρτιο, ενώ στο μέγεθος panamax πλησιάζουν τα $5,000/ημέρα.
Έχει ιδιαίτερη αξία για το συναίσθημα της ναυλαγοράς ότι ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index έδειξε αυτή τη βδομάδα το πολυπόθητο επίπεδο 500 μονάδες, όπου είναι το υψηλότερο επίπεδο από τις 15 Δεκεμβρίου 2015. Το χαμηλότερο επίπεδο που έχει βιώσει η ναυλαγορά, από την επίσημη έναρξη του δείκτη το 1985, ήταν στις 10 Φεβρουαρίου, όπου και τερμάτισε στις 290 μονάδες. Το ερώτημα είναι αν ο διορθωτικός μηχανισμός για ανάρρωση της ναυλαγοράς θα παραμείνει καθώς οδεύουμε προς το τέλος του δεύτερου εξαμήνου ή θα επιστρέψουμε σε πολύ αδύναμα επίπεδα πάλι στη διάρκεια της θερινής περιόδου. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η περίοδος που ο γενικός δείκτης ήταν πολύ πιο πάνω από τις 1,000 μονάδες θυμίζει πολύ μακρινό παρελθόν. Η τελευταία φορά που είδαμε το δείκτη να κινείται άνω από τις 1,000 μονάδες ήταν στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του 2014.
Στη ναυλαγορά των tankers, η οι πρώτες μέρες του Απριλίου διατηρούν την εκπληκτική άνοδο από τον τερματισμό του Μαρτίου. Στη διαδρομή AG – USG, τα επίπεδα ναυλαγοράς WS τερμάτισαν τις 60 μονάδες ($50,000/ημέρα), τις πρώτες μέρες του Απριλίου σημειώνοντας αύξηση 23 μονάδων από την προηγούμενη βδομάδα και 18 μονάδων από το τέλος του Ιανουαρίου (42 μονάδες – $49,000/ημέρα).
Ο δείκτης Baltic Dirty Tanker Index που καθρεφτίζει την απόδοση της ναυλαγοράς των crude tankers συνεχίζει να διακυμαίνεται λίγο λιγότερο από τις 800 μονάδες, όταν πλησίαζε τις 900 μονάδες στο τέλος του Ιανουαρίου.
Στη ναυλαγορά των containers, ο δείκτης Shanghai Container Freight Index παρουσιάζει σημαντική μείωση στις 500 μονάδες, όταν τον περασμένο μήνα ήταν κάτω από τις 700 μονάδες, και αναμένουμε την πορεία του στη διάρκεια του Απριλίου. Η διαδρομή Ασία-Ευρώπη έχει παρουσιάσει για μια ακόμη φορά σημαντική πτωτική διόρθωση που επηρεάζει αρνητικά την πορεία του δείκτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ