
Στη Νοτιοανατολική Ασία, διεθνείς αναλυτές κατέγραψαν μια πτώση άνω του 50% στα διεθνή εγκλήματα της πειρατείας και της ένοπλης επίθεσης εναντίον πλοίων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2015, ποσοστό που επιφέρει για πρώτη φορά αισιοδοξία στην περιοχή μετά από 10 χρόνια συνεχόμενων επιδρομών εναντίον πλοίων της διεθνούς εμπορικής ναυτιλίας.
Το πρώτο τρίμηνο του 2016 αντιπροσωπεύει επίσης το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χωρίς επιθέσεις εναντίον πλοίων στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της Σιγκαπούρης.
Η κατάσταση στη Σομαλία επίσης εξακολουθεί να παραμένει σε ελεγχόμενα επίπεδα αφού η διεθνής παρουσία ναυτικών δυνάμεων που διατηρείται στην περιοχή, επιβεβαιώνει τις ελάχιστες πλέον επιθέσεις σε ποντοπόρα πλοία από τον Ιανουάριο του 2014, αν και οι ειδικοί δεν συστήνουν εφησυχασμό.
Ωστόσο η κατάσταση στον Κόλπο της Γουινέας συνεχίζει να είναι εξαιρετικά έκρυθμη. Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο 2016, η ευρύτερη περιοχή υπήρξε πεδίο συνεχόμενων επιθέσεων εναντίον τόσο πλοίων όσο και πετρελαϊκών εγκαταστάσεων: τα σαμποτάζ σε εγκαταστάσεις offshore, και οι επιθέσει σε εμπορικά πλοία είναι πλέον συχνό φαινόμενο: 14 εμπορικά πλοία δέχθηκαν επίθεση στα ανοικτά του ποταμού Νίγηρα και στην περιοχή του Δέλτα, ενώ σε 6 από αυτά τα περιστατικά, 23 μέλη του πληρώματος απήχθησαν για λύτρα. Τόσο το Maritime Trade Information Sharing Centre – Gulf of Guinea (MTISC GOG) και το International Maritime Bureau (IMB) συστήνουν ιδιαίτερη προσοχή σε πλοία που ταξιδεύουν στην περιοχή αφού οι πειρατικές και ληστρικές επιθέσεις δεν καταγράφονται μόνο τις νυχτερινές ώρες αλλά πλέον καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Οι επίδοξοι πειρατές στην περιοχή παραμένουν εξαιρετικά επικίνδυνοι ασκώντας όχι μόνο επιθετική συμπεριφορά εναντίον των πληρωμάτων αλλά και ενίοτε ανεξέλεγκτη βία. Παρά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης της Αμπούτζα η κατάσταση σύμφωνα με την εταιρεία ασφαλείας Dryad Maritime παραμένει εξαιρετικά ανησυχητική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ