
Το Ιράν εξετάζει ως επιλογή για τη συντόμευση της διαδικασίας αποστολής φυσικού αερίου προς την Ευρώπη την αξιοποίηση πλωτών εγκαταστάσεων υγροποίησης φυσικού αερίου, αντί της χρήσης του υπάρχοντος δικτύου αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου.
Συγκεκριμένα την περασμένη εβδομάδα ο αναπληρωτής επικεφαλής της Εθνικής Εταιρείας Ιρανικού Πετρελαίου (NIOC), υπεύθυνος για θέματα επενδύσεων και χρηματοδότησης, Ali Kardor, ανακοίνωσε ότι μία νορβηγική εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με την εταιρεία του με στόχο την αποστολή μικρών -στην παρούσα φάση- πλωτών εγκαταστάσεων υγροποίησης φυσικού αερίου (FLNG) στον Περσικό Κόλπο.
Ο κ. Ali Kardor δεν αποκάλυψε το όνομα της εταιρείας, αλλά ιρανικές πηγές κατονομάζουν -σύμφωνα με τον ειδησεογραφικό ιστότοπο- τη νορβηγική εταιρεία «Golar LNG» ως το συνομιλητή της NIOC. Η «Golar LNG» διαθέτει μεγάλο αριθμό πλωτών εγκαταστάσεων υγροποίησης φυσικού αερίου, έτοιμων προς αποστολή και χρήση στο Ιράν, ενώ υπάρχουν σχέδια για κατασκευή νέων για λογαριασμό της NIOC.
Στις συγκεκριμένες πλωτές εγκαταστάσεις το φυσικό αέριο, που έρχεται από την στεριά, ψύχεται στους -162 ° C, και με αυτόν τον τρόπο συρρικνώνεται κατά 600 φορές, και εν συνεχεία μεταφέρεται στις διεθνείς αγορές.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της Εθνικής Ιρανικής Εταιρείας Αερίου (NIGC) Alireza Kameli στην Wall Street Journal τον περασμένο Ιανουάριο, στόχος του Ιράν είναι να μπορεί να προμηθεύσει την Ευρώπη με υγροποιημένο φυσικό αέριο μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια από την ημερομηνία υπογραφής της συμφωνίας με τη νορβηγική εταιρεία.
Να σημειωθεί ότι το FLNG είναι ένα πλωτό εργοστάσιο, το οποίο μοιάζει με δεξαμενόπλοιο αλλά το μήκος του μπορεί να αγγίξει και τα 500 μέτρα. Η συγκεκριμένη εγκατάσταση δύναται να είναι αγκυροβολημένη ακριβώς επάνω από την πηγή του φυσικού αερίου, έχοντας την ικανότητα να εξορύξει, να καταψύξει, να υγροποιήσει, ακόμα και να αποθηκεύσει και εν συνεχεία να φορτώσει φυσικό αέριο σε άλλα πλοία, τα οποία θα το μεταφέρουν στους διεθνείς λιμένες.
Φωτό: flickr.com/Miguel Garces
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ