
Oι τρεις κολοσσοί της Liner ναυτιλίας – Maersk Line, MSC και CMA CGM – μπορεί να επένδυσαν σε νέα πλοία- γίγαντες των ωκεανών που άλλαξαν τα τεχνολογικά και ναυπηγικά δεδομένα στη συγκεκριμένη αγορά, ωστόσο ο γενικότερος μεσοπρόθεσμος αντίκτυπος στη βιομηχανία υπήρξε μάλλον καταστροφικός με απότομη πτώση των ναύλων σύμφωνα με τους αναλυτές της Drewry.
Στην ίδια ανάλυση των δεδομένων, η έμφαση που δόθηκε το περασμένο έτος στα υπερμεγέθη container vessels οδήγησε στην παράδοση είκοσι τεσσάρων πλοίων άνω από 17.000 TEUs σε μια δύσκολη εποχή για τη συγκεκριμένη αγορά. Σκάφη άνω των 10.000 TEUs που αντιπροσωπεύουν σήμερα το 55% της συνολικής χωρητικότητας παραδόθηκαν το 2015 και αποτελούν πλέον περίπου το 25% του σημερινού παγκόσμιου στόλου, ενώ το 2011 το ίδιο μέγεθος πλοίων δεν ξεπερνούσαν το 5%.
Το οικονομικό επιχείρημα για την παραγγελία ακόμη μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς μειώνεται πλέον δραματικά καθώς μπορεί οι ναυτιλιακές εταιρείες να ανταγωνίζονται σε σκληρές συνθήκες και να επιδιώκουν οικονομίες κλίμακας αλλά ο αντίκτυπος στο σύνολο της βιομηχανίας, με την απότομη άνοδο της προσφερόμενης χωρητικότητας, και στην αλυσίδα των συνδυασμένων μεταφορών, με τη νέα τάξη πραγμάτων που δημιουργήθηκε στους λιμένες και στους χώρους αποθήκευσης και διαμετοκόμισης- υπήρξε καταστροφικός όπως αναλύει ο οίκος Drewry.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ