
Ένας πρώην υπουργός αλιείας της βρετανικής κυβέρνησης βρέθηκε στο στόχαστρο των βρετανικών και αφρικανικών ΜΜΕ μετά από τη δημοσίευση ειδικής έκθεσης του ΟΗΕ όπου περιγράφεται μια “ομιχλώδης” κατάσταση στην “εμπορία” αδειών αλιείας στη αυτόνομη περιοχή Somaliland. Ο τ. υπουργός αλιείας της Βρετανίας Sir Tony Baldry επικρίνεται σε μια έκθεση που ανακοινώθηκε από το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών για τη συμφωνία της βρετανικής εταιρείας στην οποία συμμετέχει, με τοπικούς αξιωματούχους στην πρωτεύουσα της Somaliland, Hargeisa. Με τη συμφωνία εξουσιοδοτείται η “πώληση” αδειών αλιείας, εμπορίας και μεταφοράς αλιευμάτων για λογαριασμό τους, σε αντάλλαγμα με ειδικές εκπτώσεις σε τέλη που ξεπερνούν το 60%.
Οι επικριτές της συμφωνίας επισημαίνουν ότι η παρουσία των ξένων αλιευτικών σκαφών στα διεθνή ύδατα της Σομαλίας ήταν μία από τις βασικές αιτίες της επιδείνωσης κρίσης της πειρατείας, αφού οι ψαράδες της περιοχής ξεκίνησαν ως μέτρα αντιποίνων την πειρατεία των ξένων σκαφών και ως εκδίκηση για την “κλοπή” της αλιείας της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής.
Ο κ Baldry, ο οποίος ήταν υπουργός στην κυβέρνηση Major κυβέρνηση, συνυπέγραψε τη δεκαετή συμφωνία με την αυτόνομη κυβέρνηση της Somaliland, βόρεια της Σομαλίας, και επιμένει σε δημόσιες δηλώσεις του ότι η συμφωνία θα βοηθήσει την αυτόνομη -αλλά όχι αναγνωρισμένη χώρα- ώστε να αναπτύξει τη βιομηχανία αλιείας της αλλά και να ωφελήσει τους τοπικούς πληθυσμούς.
Ωστόσο πληθώρα ΜΚΟ και διεθνή ΜΜΕ περιγράφουν τη συμφωνία ως «επιβλαβή» για τη διατήρησης ενός υγιούς πλαισίου εκμετάλλευσης της αλιείας στην περιοχή, ενώ ειδικοί αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη πολιτική επιλογή θα οδηγήσει σε επανάληψη των προβλημάτων στη γειτονική Σομαλία. Ο Sir Tony Baldry απάντησε μάλιστα σε επικριτικό δημοσίευμα της Daily Telegraph υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση της Somaliland δεν έχει δώσει αποκλειστικά δικαιώματα εκμετάλλευσης αδειών στην εταιρεία που εκπροσωπεί.
Ο τ. υπουργός επέκρινε τους ερευνητές του ΟΗΕ ότι δεν ήρθαν σε επαφή πριν την ανακοίνωση της έκθεσής τούς ούτε με εκπροσώπους της κυβέρνησης στην Hargeisa ούτε με την εταιρεία του. Επεσήμανε μάλιστα ότι η χώρα δεν πλήττεται από φαινόμενα πειρατείας και ότι αποκλειστικός σκοπός της συμφωνίας είναι η διεθνής προώθηση και προβολή της Somaliland σε διεθνείς παράγοντες της αλιευτικής βιομηχανίας και μεταφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ