
Ένας πρώην υπουργός αλιείας της βρετανικής κυβέρνησης βρέθηκε στο στόχαστρο των βρετανικών και αφρικανικών ΜΜΕ μετά από τη δημοσίευση ειδικής έκθεσης του ΟΗΕ όπου περιγράφεται μια “ομιχλώδης” κατάσταση στην “εμπορία” αδειών αλιείας στη αυτόνομη περιοχή Somaliland. Ο τ. υπουργός αλιείας της Βρετανίας Sir Tony Baldry επικρίνεται σε μια έκθεση που ανακοινώθηκε από το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών για τη συμφωνία της βρετανικής εταιρείας στην οποία συμμετέχει, με τοπικούς αξιωματούχους στην πρωτεύουσα της Somaliland, Hargeisa. Με τη συμφωνία εξουσιοδοτείται η “πώληση” αδειών αλιείας, εμπορίας και μεταφοράς αλιευμάτων για λογαριασμό τους, σε αντάλλαγμα με ειδικές εκπτώσεις σε τέλη που ξεπερνούν το 60%.
Οι επικριτές της συμφωνίας επισημαίνουν ότι η παρουσία των ξένων αλιευτικών σκαφών στα διεθνή ύδατα της Σομαλίας ήταν μία από τις βασικές αιτίες της επιδείνωσης κρίσης της πειρατείας, αφού οι ψαράδες της περιοχής ξεκίνησαν ως μέτρα αντιποίνων την πειρατεία των ξένων σκαφών και ως εκδίκηση για την “κλοπή” της αλιείας της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής.
Ο κ Baldry, ο οποίος ήταν υπουργός στην κυβέρνηση Major κυβέρνηση, συνυπέγραψε τη δεκαετή συμφωνία με την αυτόνομη κυβέρνηση της Somaliland, βόρεια της Σομαλίας, και επιμένει σε δημόσιες δηλώσεις του ότι η συμφωνία θα βοηθήσει την αυτόνομη -αλλά όχι αναγνωρισμένη χώρα- ώστε να αναπτύξει τη βιομηχανία αλιείας της αλλά και να ωφελήσει τους τοπικούς πληθυσμούς.
Ωστόσο πληθώρα ΜΚΟ και διεθνή ΜΜΕ περιγράφουν τη συμφωνία ως «επιβλαβή» για τη διατήρησης ενός υγιούς πλαισίου εκμετάλλευσης της αλιείας στην περιοχή, ενώ ειδικοί αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη πολιτική επιλογή θα οδηγήσει σε επανάληψη των προβλημάτων στη γειτονική Σομαλία. Ο Sir Tony Baldry απάντησε μάλιστα σε επικριτικό δημοσίευμα της Daily Telegraph υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση της Somaliland δεν έχει δώσει αποκλειστικά δικαιώματα εκμετάλλευσης αδειών στην εταιρεία που εκπροσωπεί.
Ο τ. υπουργός επέκρινε τους ερευνητές του ΟΗΕ ότι δεν ήρθαν σε επαφή πριν την ανακοίνωση της έκθεσής τούς ούτε με εκπροσώπους της κυβέρνησης στην Hargeisa ούτε με την εταιρεία του. Επεσήμανε μάλιστα ότι η χώρα δεν πλήττεται από φαινόμενα πειρατείας και ότι αποκλειστικός σκοπός της συμφωνίας είναι η διεθνής προώθηση και προβολή της Somaliland σε διεθνείς παράγοντες της αλιευτικής βιομηχανίας και μεταφοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ