
Ύστερα από μία εβδομάδα έντονης δραστηριοποίησης και αισιοδοξίας επέστρεψε η επιφυλακτικότητα στους End Buyers οι οποίοι θεωρούν ότι η άνοδος των τιμών είναι παροδική και πως σύντομα θα υπάρξει κάποια διόρθωση. Αυτό βέβαια δεν λειτούργησε αποτρεπτικά από το να γίνουν κάποια κλεισίματα σε υψηλά νούμερα σπέκουλας και ιδιαίτερα σε Capes, όπου μέχρι στιγμής έχουν κλειστεί συνολικά 36. Πάντως το επόμενο διάστημα, αναγκαστικά θα πρέπει να υπάρξει αγοραστικό ενδιαφέρον, λόγω της κατάθεσης του νέου προϋπολογισμού στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου αλλά και της έναρξης των Μουσώνων στα τέλη Μαΐου.
Στην Ινδία, ύστερα από μία εβδομάδα με ικανοποιητικό αριθμό κλεισιμάτων κυρίως σε Panamax και Handy, την προηγούμενη εβδομάδα δεν πραγματοποίησε κανένα κλείσιμο παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου παρέμειναν σταθερές, η ρουπία ισχυροποιήθηκε στις 66,5 προς το δολάριο και ο αριθμός των διαλυτηρίων σε λειτουργία έφτασε τους 100 από 25 στα τέλη του 2015, επιβεβαιώνοντας τις προσδοκίες των End Buyers για διόρθωση των τιμών.
Στο Μπαγκλαντές, όσες πράξεις έγιναν είχαν σαν γνώμονα αποκλειστικά την σπέκουλα, εξού και οι υψηλές προσφερόμενες τιμές, αλλά η πρόσφατη βίαια μείωση των τιμών του σιδήρου κατά $ 25/LDT αντέστρεψε το κλίμα και αναμένουμε να δούμε αν θα υπάρξει συνέχεια στο αγοραστικό ενδιαφέρον και σε τι επίπεδα τιμών.
Στο Πακιστάν, η είδηση ότι στο τέλος της εβδομάδας θα επιβληθεί φόρος 15% στις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, έδωσε ώθηση στην αγορά όπου αναμένεται να εκδηλωθεί έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον το επόμενο διάστημα, ιδιαίτερα για πλοία μεγαλύτερου τονάζ.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 1,233,786 DWT περίπου, εκ των οποίων το 91% (1,123,304 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (41,465 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 6% (69,017 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 255 – $ 285 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 140 – $ 150 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ