
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Αποτελέσματα έτους ανακοίνωσε η ρωσική εταιρεία δεξαμενοπλοίων Sovcomflot η οποία παρουσίασε μια ισχυρή αύξηση των καθαρών κερδών για το 2015 με ταυτόχρονες ευρείες μειώσεις του κόστους λειτουργίας της. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε $354,5 εκ. αυξημένα κατά τέσσερις φορές σε σχέση με τα $89 εκ. για το 2014. Το γεγονός αυτό επετεύχθη εξαιτίας της υιοθέτησης μίας ευέλικτης πολιτικής ναυλώσεων από την εταιρεία, που της επέτρεψε να εκμεταλλευτεί την ισχυρή ανάκαμψη της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων. Το γεγονός αυτό έρχεται να επαληθευτεί από την αύξηση κατά 7,9% στα ετήσια έσοδα από ναυλώσεις που έφτασαν τα $1.483 εκ. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση κατά 38% στο ΕBITDA της εταιρείας με το πόσο να φτάνει $ 742,6 εκ. για το 2015.
Ο Sergey Frank, πρόεδρος και CEO της εταιρείας, δήλωσε πως η εταιρεία ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες της και επισημαίνει πως κύριος παράγοντας της επιτυχίας είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας. Συμπλήρωσε πως στο μέλλον, η βασική στρατηγική της Sovcomflot παραμένει αμετάβλητη. Η εταιρεία θα συνεχίσει να διατηρεί την ηγετική της θέση ως ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες και διαχειριστές στόλου δεξαμενόπλοιων στον κόσμο, ενώ ταυτόχρονα θα συνεχίσει να οικοδομεί μια ισχυρή ροή κεφαλαίων από έργα και υποδομές σε LNG και υπεράκτιες υπηρεσίες.
Παράλληλα, η Sovcomflot δείχνει έμπρακτα την διάθεση της για άνοιγμα σε θαλάσσιες αρκτικές οδούς με επενδύσεις σε νέα πλοία τύπου ice class. Η εταιρεία απέσπασε δυο βραβεία από το Marine Money, όπου ο Nikolay Kolesnikov, CFO της εταιρείας, βραβεύτηκε ως “dealmaker of the year” και η συμφωνία μεταξύ Sovcomflot και Sberbank CBI για δημιουργία Credit Facility βραβεύτηκε ως ‘’The Project Financing Deal of the Year 2015 – West’’.
Τα κέρδη ανά μερίδιο μετοχής για το 2015 ανέρχονται σε $0,173 (2014: $0,041). Ταυτόχρονα, μεγάλοι οίκοι αξιολόγησης όπως οι S&P, Fitch και Moody’s αναβάθμισαν την πιστοληπτική ικανότητα της εταιρείας κατά την διάρκεια του έτους επιβεβαιώνοντας έτσι την καλή πορεία της εταιρείας.
Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 143 ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία (συμπεριλαμβανομένων και πλοίων σε συνιδιοκτησία με τρίτους) που ανέρχονται σε πάνω από 12,4 εκατομμύρια DWT συνολικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ