
Τα αποτελέσματα χρήσης για το 2015 ανακοίνωσε η Euronav, για την οποία η χρονιά που πέρασε ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητική. Συγκεκριμένα, η εταιρεία πραγματοποίησε καθαρό αποτέλεσμα ύψους 350,3 εκ $ σε σχέση με τις ζημίες 45,8 εκ $ που είχε για το 2014. Τα έσοδα από ναυλώσεις έφτασαν τα 846,5 εκ $, ποσό σχεδόν διπλάσιο από το αντίστοιχο του 2014, γεγονός αυτό αποδίδεται στις ιστορικά χαμηλές τιμές του πετρελαίου που έδωσαν ώθηση στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων. Η Euronav πραγματοποίησε μέσο ημερήσιο ναύλο για το στόλο των VLCC 62.275 $ ενώ για το στόλο των Suezmax 37.500 $, όπως δηλώνει στην ετήσια έκθεσή της. Χαρακτηριστικά, το 2015 αποτέλεσε την καλύτερη χρονιά τόσο για τα έσοδα αλλά και τα καθαρά κέρδη της εταιρείας από το 2008 έως σήμερα. Η εταιρεία επίσης δηλώνει, πως και το πρώτο τρίμηνο του 2016 αναμένεται να είναι ισχυρότερο σε σχέση με αυτό του 2015.
Ο Paddy Rogers, CEO της Euronav, δήλωσε πως οι μεταβολές στις αγορές κεφαλαίου ευνόησαν την εταιρεία και τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων για ακόμη μια φορά.
Με τη χαμηλή τιμή του πετρελαίου και τη συρρίκνωση στην ουσία του βασικού κόστους λειτουργίας της, η Euronav σημείωσε ετήσιο EBITDA ύψους 560 εκ $, τριπλάσιο από αυτό του 2014 καθώς επίσης και το υψηλότερο από το 2008 έως σήμερα. Σχετικά με τη μελλοντική προσφορά και ζήτηση για μεταφορές ο κ. Rogers δηλώνει, πως η τρέχουσα αλλά και μελλοντική προσφορά αναμένεται να απορροφηθεί ομαλά από την αγορά για τα επόμενα τρία έτη. Η εταιρεία παραμένει πιστή στο πρόγραμμά της και αναμένεται να διανείμει στους μετόχους το 80% των κερδών της.
Η μετοχή της εταιρείας (EURN) διαπραγματεύεται στα 9,5$/μτχ (18/3) με χαρακτηρισμό strong buy από ορισμένους αναλυτές, ενώ η εταιρεία αναμένεται να υποβάλλει πρόταση για καταβολή μερίσματος 0,82$/ μτχ στη γενική συνέλευση των μετόχων τον Μάιο. Με την αυξανόμενη ζήτηση πετρελαίου, που υποστηρίζεται από ιστορικά χαμηλές τιμές, η Euronav πιστεύει ότι οι προοπτικές παραμένουν θετικές για τον τομέα των δεξαμενοπλοίων και για τα επόμενα έτη. Η εταιρεία απασχολεί 56 πλοία, ενώ δύο ακόμα VLCC αναμένεται να παραδοθούν μέχρι τον Μάιο του 2016.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ