
Η βρετανική κυβέρνηση αποφάσισε τη μείωση από την πρώτη Απριλίου των φαρικών τελών, που επιβάλλονται στις ναυτιλιακές εταιρείες για τη συντήρηση των φάρων, των φανών και των σημαντήρων.
Μετά τη μείωση ο φόρος θα ανέρχεται σε 38 πένες ανά κόρο καθαρής χωρητικότητας.
Η περικοπή σημαίνει για τις εταιρείες μία εξοικονόμηση ποσού της τάξης των £2 εκατομμυρίων ετησίως.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Βρετανικoύ Ναυτικού Επιμελητηρίου, Guy Platten, δήλωσε ότι «αυτή η μείωση σημαίνει ότι πλέον τα φαρικά τέλη είναι κατά 20% χαμηλότερα -σε πραγματικούς όρους- σε σχέση με το 2010 ενώ αποτελεί ένα σημάδι της σαφούς δέσμευσης της κυβέρνησης για τη διαμόρφωση ενός ανταγωνιστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος για τις ναυτιλιακές εταιρείες».
Και ο Guy Platten προσέθεσε ότι το Επιμελητήριο χαιρετίζει θερμά αυτήν την κυβερνητική ανακοίνωση και ευχαριστεί τόσο τον νυν υπουργό υπεύθυνο για θέματα Ναυτιλίας όσο και τους προκατόχους του.
Ωστόσο πρέπει να σημειώσουμε ότι, τα φαρικά τέλη στο Ηνωμένο Βασίλειο σε σύγκριση με τα όσα ισχύουν διεθνώς παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και σίγουρα μη ανταγωνιστικά, μολονότι είναι δύσκολες οι ακριβείς συγκρίσεις. Γι’ αυτόν το λόγο η ναυτιλιακή βιομηχανία θα συνεχίζει να πιέζει προς την κατεύθυνση της περαιτέρω μείωσης των φαρικών τελών, χωρίς, βέβαια, εκπτώσεις στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας».
Από την πλευρά του ο Robert Goodwill, κοινοβουλευτικός υφυπουργός υπεύθυνος για θέματα Μεταφορών, δήλωσε ότι στόχος της βρετανικής κυβέρνησης και του ιδίου είναι η ενίσχυση της ναυτιλίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την παροχή χαμηλών μεν φαρικών τελών αλλά που θα επιτρέπουν τη διατήρηση σε υψηλό επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Φωτό: http://anglotopia.wpengine.netdna-cdn.com/
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ