
Η Ευρώπη θα μπορούσε να τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται από αιολικά πάρκα εγκατεστημένα στην Βόρεια Θάλασσα. Μάλιστα, όπως σημειώνουν τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από την Δανία Jeppe Kofod και Bendt Bendtsen, καθώς και ο διευθυντής της Ένωσης Δανών Εφοπλιστών Jacob Ullegaard, με την ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών πάρκων στην Βόρεια Θάλασσα, η τελευταία μπορεί να καταστεί το κυριότερο «εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας» της βορειο-δυτικής Ευρώπης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την ανάπτυξη τέτοιων αιολικών πάρκων μπορεί να καλυφθεί μέχρι το 2030 σχεδόν το 8% των συνολικών αναγκών της Ευρώπης σε ηλεκτρική ενέργεια.
Βέβαια όπως τονίζει η Ένωση Δανών Εφοπλιστών για να μπορέσει να καταστεί εφικτός αυτός ο στόχος θα πρέπει να μειωθεί σημαντικά το κόστος της κατασκευής νέων υπεράκτιων μονάδων παραγωγής ενέργειας, όπως συνέβη με την περίπτωση του υπεράκτιου αιολικού πάρκου της Δανίας «Horns Rev 3», το οποίο παρά τις αρχικές εκτιμήσεις κατασκευάστηκε με σημαντικά μικρότερη από την αρχικώς προϋπολογισθείσα δαπάνη.
Σε κάθε περίπτωση βέβαια, αυτό που απαιτείται είναι η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κινηθεί άμεσα και από κοινού με τα κράτη μέλη της προς την κατεύθυνση της ανάδειξης των υπεράκτιων πάρκων αιολικής ενέργειας ως μίας εφικτής και περιβαλλοντικά φιλικής λύσης για την παραγωγή ενέργειας, που θα καλύπτει μεγάλο τμήμα των ευρωπαϊκών καταναλωτικών αναγκών.
Φωτό: flickr.com/jinxsi1960
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Εν μέσω του εμπορικού πολέμου μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, η Κίνα έχει προβεί σε ενέργειες για διαφοροποίηση των εισαγωγών της σε ορισμένα…
Καθώς η αναζωογόνηση των εγχώριων ναυπηγείων συνιστά πλέον επιτακτική προτεραιότητα της Ιαπωνίας, το Τόκιο δρομολογεί την πιο φιλόδοξη προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών προς αυτή…
Έναν ισχυρό ενεργειακό πόλο, με σημαντική παρουσία στην Ελλάδα και δυναμική επέκταση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δημιουργούν οι Όμιλοι Motor Oil και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ