
Το «Maritime Trade Information Sharing Centre, Gulf of Guinea» (MTISC-GoG), όπως προκύπτει από πρόσφατα δημοσιεύματα, δεν δύναται πλέον να διασφαλίσει το απόρρητο των αναφορών, οι οποίες υποβάλλονται από τα πλοία που πλέον στην περιοχή του κόλπου της Γουινέας στην Δυτική Αφρική.
Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι στο κέντρο πληροφοριών MTISC έχουν εντοπιστεί κενά στο σύστημα λήψης των αναφορών, κενά που είναι πιθανό να αξιοποιηθούν από τρίτα πρόσωπα με στόχο την οργάνωση και πραγματοποίηση πειρατικών επιθέσεων εναντίον των πλοίων που αποστέλλουν τις αναφορές. Αν και το MTISC δεν έχει ακόμα παραδεχθεί την παρουσία αυτών των «κενών ασφάλειας», το Standard P&I Club συμβουλεύει όλα τα μέλη του να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά κατά την υποβολή των αναφορών τους.
Η BIMCO, από την πλευρά της, έχει λάβει θέση επί του θέματος, συστήνοντας σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη να συνεχίσουν να υποβάλλουν κανονικά τις αναφορές τους, έτσι ώστε να μην παύσει η λειτουργία του συστήματος. Παρ’ όλ’ αυτά η BIMCO σημειώνει ότι στις αναφορές που αποστέλλονται δεν θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στοιχεία από τα οποία θα μπορούσαν οι επίδοξοι πειρατές να αναγνωρίσουν για πιο πλοίο πρόκειται.
Από την δική του πλευρά το Standard P&I Club συστήνει τον οδηγό «Guidelines for Owners, Operators and Masters for Protection against Piracy in the Gulf of Guinea Region» της BIMCO, καθώς και την ιστοσελίδα του Βρετανικού Υδρογραφικού Γραφείου, η οποία περιλαμβάνει και ένα ναυτικό χάρτη με πληροφορίες σχετικά με την ασφάλεια των πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ