
Σχεδόν πέντε χρόνια μετά την πυρηνική καταστροφή της Φουκουσίμα, που συνέβη στις 11 Μαρτίου 2011, η Greenpeace ξεκίνησε μία νέα υποβρύχια έρευνα σχετικά με τη μόλυνση της θαλάσσιας περιοχής κοντά στο πυρηνικό εργοστάσιο από ραδιενεργές ουσίες.
Περισσότεροι από 160.000 άνθρωποι αναγκάστηκαν να απομακρυνθούν από την περιοχή του πυρηνικού ατυχήματος, το οποίο θεωρείται ως το χειρότερο στον κόσμο μετά από αυτό του Τσερνομπίλ το 1986.
Η έρευνα της Greenpeace διεξάγεται από ένα ιαπωνικό ερευνητικό σκάφος, εξοπλισμένο με ειδικά εργαλεία και ένα τηλεχειριζόμενο υποβρύχιο όχημα (ROV), το οποίο είναι εφοδιασμένο με ένα φασματόμετρο ακτινοβολίας γάμμα (GRS) και έναν δειγματολήπτη ιζημάτων.
Όλα τα δείγματα θα μεταφερθούν σε ανεξάρτητα εργαστήρια σε Ιαπωνία και Γαλλία, για περαιτέρω ανάλυση.
Κατά την εναρκτήρια ημέρα της έρευνας στο σκάφος «Rainbow Warrior» της Greanpeace παρών ήταν και ο Ναότο Καν, ο πρώην πρωθυπουργός της Ιαπωνίας, o οποίος και είχε διαχειριστεί την κρίση του πυρηνικού ατυχήματος.
Με αφορμή την επέτειο των πέντε ετών από το ατύχημα ο Καν δήλωσε τα εξής «κάποτε πίστευα ότι η προηγμένη τεχνολογία της Ιαπωνίας θα ήταν σε θέση να αποτρέψει ένα πυρηνικό ατύχημα όπως αυτό του Τσερνομπίλ. Όμως, εν τέλει, δεν το απέτρεψε και εγώ βρέθηκα αντιμέτωπος με τη μεγάλη κρίση που είχε να κάνει με την εκκένωση 50 εκατομμυρίων ανθρώπων για να μην μολυνθούν από ραδιενεργές ουσίες που είχαν εκλυθεί από την Φουκουσίμα. Αλλά από τότε έχει αλλάξει η άποψή μου». Και προσέθεσε ο ίδιος, επιβαίνοντας στο σκάφος της Greenpeace ότι «δεν πρέπει να αναλάβουμε έναν τέτοιον κίνδυνο ξανά. Αντιθέτως, θα πρέπει να στραφούμε προς την κατεύθυνση αξιοποίησης ασφαλέστερων και φθηνότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας».
Να σημειωθεί ότι ο Ναότο Καν υπέβαλλε την παραίτησή του από την πρωθυπουργία της χώρας στα τέλη Αυγούστου του 2011, κυρίως λόγω των κατηγοριών που του είχαν προσάψει οι πολιτικοί του αντίπαλοι, περί ανεπαρκών χειρισμών του κατά την αντιμετώπιση της πυρηνικής κρίσης στην Φουκουσίμα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/STRINGER JAPAN OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ