
Η Αυστραλία σχεδιάζει να διπλασιάσει τον υποβρύχιο στόλο της ώστε αυτός να αριθμεί δώδεκα υποβρύχια, τρία αντιτορπιλικά, εννέα ανθυποβρυχιακές φρεγάτες και δώδεκα περιπολικά σκάφη. Τα σχέδια ενίσχυσης του Πολεμικού Ναυτικού της Αυστραλίας εντάσσονται στην προσπάθεια της κυβέρνησης της χώρας για επιπλέον θωράκιση της εθνικής ασφάλειάς της.
Να σημειωθεί ότι το κόστος ενίσχυσης του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας θα ανέρθει για την επόμενη δεκαετία στα περίπου 21 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας το 2% του ΑΕΠ της χώρας.
Τα σχέδια της Αυστραλίας θα πρέπει να ιδωθούν μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο της ενίσχυσης των στρατιωτικών δυνάμεων των χωρών της περιοχής της νοτιο-ανατολικής Ασίας, που από πολλούς αποκαλείται ως μία «μίνι κούρσα εξοπλισμών».
Σε αυτήν τη «μίνι κούρσα εξοπλισμών» είχαν αναφερθεί ένα περίπου μήνα πριν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης της Κίνας, μετά την ανακοίνωση της κυβέρνησης της Νότιας Κορέας ότι σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός συστήματος ενισχυμένης πυραυλικής άμυνας μετά τις πυρηνικές δοκιμές στις οποίες προχώρησε η Πιονγιάνγκ πρόσφατα.
Από την πλευρά της η Κίνα εξέφρασε την έντονη δυσφορία της για την απόφαση της Αυστραλίας να ενισχύσει το Πολεμικό της Ναυτικό στον βαθμό που ανακοινώθηκε. Μάλιστα, η εκπρόσωπος Τύπου του κινεζικού υπουργείου των Εξωτερικών Hua Chunying δήλωσε ότι το Πεκίνο έχει δυσαρεστηθεί από αυτήν την εξέλιξη και κυρίως για τις αρνητικές αναφορές της αυστραλιανής κυβέρνησης στις δραστηριότητες του Πεκίνου στην Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Παράλληλα, η κα Hua σημείωσε ότι επιθυμία της Κίνας είναι να μην υπάρξει μία «κούρσα εξοπλισμών» από τις γειτονικές της χώρες, ενώ επισήμανε, επίσης, ότι όλοι θα πρέπει να αποδεχθούν την κυριότητα του Πεκίνου στα νησιά της Θάλασσας της Νότιας Κίνας (νησιά Σπάρτλι).
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/TRACEY NEARMY AUSTRALIA AND NEW ZEALAND OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ