Ο λιμένας του Αμβούργου μπροστά σε νέες προκλήσεις

Ο λιμένας του Αμβούργου μπροστά σε νέες προκλήσεις

133
Ο λιμένας του Αμβούργου μπροστά σε νέες προκλήσεις

Ο λιμένας του Αμβούργου κατέγραψε σε σχέση με το 2014 αύξηση 5,8% στη διακίνηση χύδην φορτίων, με τον συνολικό όγκο των διακινηθέντων εμπορευμάτων να έχει ανέλθει στους 45,5 εκατομμύρια τόνους. Από την άλλη σε ό,τι αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, εκεί σημειώθηκε σημαντική μείωση σε σχέση με το 2014 κατά 9,3% με διακίνηση 8,8 εκατομμυρίων TEUs.
Ο γερουσιαστής του ομοσπονδιακού κρατιδίου του Αμβούργου και υπεύθυνος για οικονομικά ζητήματα και υποθέσεις, Frank Horch, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Tύπου δήλωσε ότι «σαφώς το ζήτημα της μείωσης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων είναι σημαντικό αλλά από την άλλη η επιτυχία ή μη του λιμένα του Αμβούργου δεν θα πρέπει να μετρηθεί μόνο σε TEUs αλλά θα πρέπει να συνεκτιμηθούν και άλλα στοιχεία, με δεδομένο ότι το Αμβούργο είναι ένα “παγκόσμιο” λιμάνι και αποτελεί στην ουσία μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές ζώνες της Γερμανίας».
Μάλιστα ο ίδιος σημείωσε με έμφαση ότι «ο λιμένας του Αμβούργου αποτελεί κέντρο διακίνησης εμπορευμάτων, logistics και βιομηχανίας και όλοι αυτοί οι τομείς συμβάλλουν στην ανάπτυξη και περαιτέρω μεγέθυνση του λιμένα. Και οφείλουμε να προειδοποιήσουμε ότι δεν χρειάζεται να υπερτονίζουμε τις όποιες κρίσεις βιώνει ο λιμένας, γιατί κάτι τέτοιο βλάπτει το λιμάνι και οφελεί τους ανταγωνιστές μας. Από την άλλη οι όποιες οικονομικές διακυμάνσεις βιώνει ο λιμένας αποτελούν μία συνήθη εξέλιξη και δεν είναι κάτι καινούριο για όλους εμάς που εργαζόμαστε στη λιμενική βιομηχανία».
Και τελείωσε τη δήλωσή του τονίζοντας ότι «κανείς δεν αμφισβητεί το γεγονός ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μεγάλες προκλήσεις. Αλλά, από κοινού, όλοι μαζί θα τις αντιμετωπίσουμε!».
Από την πλευρά του ο Axel Mattern, μέλος του Marketing Executive Board του λιμένα του Αμβούργου, δήλωσε ότι «ένας από τους λόγους που οδήγησαν σε μείωση των διακινηθέντων εμπορευματοκιβωτίων είναι η μείωση που παρατηρείται στο εξωτερικό εμπόριο της Κίνας αλλά και στα οικονομικά προβλήματα της Ρωσίας» με δεδομένο ότι το Αμβούργο αποτελεί ένα από τα κυριότερα λιμάνια διαμετακομιστικού εμπορίου της βόρειας Ευρώπης, προσανατολισμένο προς τις αγορές (και) της Ρωσίας και της Κίνας.
Έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από και προς την Κίνα κατέγραψε μείωση σε σχέση με το 2014 κατά 14,4% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την Ρωσία είναι -34,4%.
Ο Jens Meier, πρόεδρος του εκτελεστικού συμβουλίου του λιμένα του Αμβούργου, δήλωσε ότι μπορεί η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από και προς την Κίνα και την Ρωσία να έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες αλλά το ίδιο δεν ισχύει στην περίπτωση του εμπορίου με την γερμανική ενδοχώρα, μέσω των ποτάμιων οδών αλλά και μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Μάλιστα για τον ίδιο ο λιμένας του Αμβούργου έχει μεγάλες δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης μέσω της επένδυσης στις διατροπικές μεταφορές.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/CLAUS BJORN LARSEN

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.