Η κρίση της ναυλαγοράς των dry χτυπά και το Σουέζ

Η κρίση της ναυλαγοράς των dry χτυπά και το Σουέζ

275
Η κρίση της ναυλαγοράς των dry χτυπά και το Σουέζ

Η κίνηση πλοίων και εμπορευμάτων χύδην ναυτιλίας αλλά και εμπορευματοκιβωτίων μέσω της διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, σημαντικά το 2015. Ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων που διέπλευσε από τη Διώρυγα το 2015 μειώθηκε κατά 2,3% σε 41,2 εκατομμύρια TEU, ενώ και ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε επίσης κατά 3%. Η ύφεση ήταν ιδιαίτερα αισθητή κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, παρά την ολοκλήρωση της ανακατασκευής του καναλιού, τον Αύγουστο, και την σημαντική νότα αισιοδοξίας που επιθυμούσε να υποστηρίξει το Κάιρο.
Οι αριθμοί που αφορούν ον όγκο στις μεταφορές χύδην φορτίου που διήλθαν από τη διώρυγα για το 2015 εμφάνισαν μείωση της τάξης του 5,2%. Την ίδια περίοδο, τα πλοία που πέρασαν το κανάλι μειώθηκαν κατά 5,7%. Η μείωση ήταν επίσης ιδιαίτερα αισθητή κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Εντούτοις σε σύνολο τα πλοία που διέπλευσαν από το κανάλι αυξήθηκαν κατά 1.9%.
Η καθίζηση της ναυλαγοράς του ξηρού φορτίου, αποτέλεσμα της συρρίκνωσης της οικονομίας της Κίνας αλλά και η κρίση στις οικονομίες της κεντρικής και νότιας Ευρώπης σε συνδυασμό με την κακή πολιτική κατάσταση στη Μέση Ανατολή είναι από τους κύριους παράγοντες για τη μείωση της κυκλοφορίας μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Αν και 17.500 πλοία πέρασαν το κανάλι, τα έσοδα από τα τέλη ήταν μειωμένα για το 2015 κατά 5%.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.