
Η κίνηση πλοίων και εμπορευμάτων χύδην ναυτιλίας αλλά και εμπορευματοκιβωτίων μέσω της διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, σημαντικά το 2015. Ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων που διέπλευσε από τη Διώρυγα το 2015 μειώθηκε κατά 2,3% σε 41,2 εκατομμύρια TEU, ενώ και ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε επίσης κατά 3%. Η ύφεση ήταν ιδιαίτερα αισθητή κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, παρά την ολοκλήρωση της ανακατασκευής του καναλιού, τον Αύγουστο, και την σημαντική νότα αισιοδοξίας που επιθυμούσε να υποστηρίξει το Κάιρο.
Οι αριθμοί που αφορούν ον όγκο στις μεταφορές χύδην φορτίου που διήλθαν από τη διώρυγα για το 2015 εμφάνισαν μείωση της τάξης του 5,2%. Την ίδια περίοδο, τα πλοία που πέρασαν το κανάλι μειώθηκαν κατά 5,7%. Η μείωση ήταν επίσης ιδιαίτερα αισθητή κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Εντούτοις σε σύνολο τα πλοία που διέπλευσαν από το κανάλι αυξήθηκαν κατά 1.9%.
Η καθίζηση της ναυλαγοράς του ξηρού φορτίου, αποτέλεσμα της συρρίκνωσης της οικονομίας της Κίνας αλλά και η κρίση στις οικονομίες της κεντρικής και νότιας Ευρώπης σε συνδυασμό με την κακή πολιτική κατάσταση στη Μέση Ανατολή είναι από τους κύριους παράγοντες για τη μείωση της κυκλοφορίας μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Αν και 17.500 πλοία πέρασαν το κανάλι, τα έσοδα από τα τέλη ήταν μειωμένα για το 2015 κατά 5%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ