
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να ζητήσει από την Ολλανδία να σταματήσει την πρακτική εξαίρεσης των έξι λιμένων της από την επιβολή εταιρικού φόρου ώστε να εναρμονίσει το κανονιστικό της πλαίσιο με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί κρατικών ενισχύσεων. Με δύο ακόμη αποφάσεις της η Επιτροπή ζήτησε από την Γαλλία και το Βέλγιο να εναρμονίσουν το καθεστώς φορολόγησης των λιμένων του με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων.
Η Επίτροπος Ανταγωνισμού Margrethe Vestager δήλωσε ότι τα λιμάνια αποτελούν βασικές υποδομές για την οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη. Όπως ανέφερε, σύντομα θα παρουσιάσει μία πρόταση για τη διευκόλυνση των επενδύσεων στα λιμάνια οι οποίες μπορούν να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, εξαιρώντας τες από το λεπτομερή έλεγχο της Ε.Ε. περί κρατικών ενισχύσεων.
Η Επίτροπος συνέχισε υπογραμμίζοντας ότι οι αποφάσεις της Επιτροπής για την Ολλανδία, το Βέλγιο και την Γαλλία, κάνουν ξεκάθαρο το εξής: όταν οι διαχειριστές λιμένων δημιουργούν κέρδη από οικονομική δραστηριότητα, τότε αυτά θα πρέπει να φορολογούνται βάσει των συνήθων φορολογικών κανονισμών ώστε να αποφφεύγεται στρέβλωση του ανταγωνισμού. Οι δημόσιες επιχειρήσεις, όταν διεξάγουν οικονομική δραστηριότητα, ανταγωνίζονται με τους ιδιώτες παίκτες σε μία αγορά, οι οποίοι υπόκεινται σε εταιρική φορολόγηση. Η εμπορική διαχείριση και λειτουργία ενός λιμένα αποτελεί οικονομική δραστηριότητα και ως εκ τούτου θα πρέπει να καταβάλλουν εταιρικό φόρο όπως και οι ιδιωτικές επιχειρήσεις. Οι οικονομικές δραστηριότητες μπορούν να διαχωριστούν από άλλες δραστηριότητες οι οποίες συνδέονται με τις λιμενικές υποδομές για την άσκηση των απαραίτητων αρμοδιοτήτων της πολιτείας (π.χ. ασφάλεια, έλεγχος κυκλοφορίας, επιτήρηση κτλ).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ