
Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει τη χειρότερη κρίση της εδώ και πάρα πολλά χρόνια, εξαιτίας των πολύ «φτηνών» δανείων για νεότευκτα που δόθηκαν στους ναυτιλιακούς οίκους στο παρελθόν και της οικονομικής επιβράδυνσης της Κίνας.
Με αυτό τον πρόλογο η βρετανική εφημερίδα «Telegraph» μεταδίδει στην κοινή γνώμη τη μεγάλη ανησυχία του City για το μέλλον της αγοράς του ξηρού φορτίου που έμμεσα επηρεάζει και τους χιλιάδες επαγγελματίες της παραναυτιλίας στη βρετανική πρωτεύουσα.
Η εφημερίδα στη συγκεκριμένη αρθρογραφία στέκεται ιδιαίτερα στις δήλωσε του Jeremy Penn, διευθύνοντος συμβούλου του Baltic Exchange στο Λονδίνο ο οποίος εμφανίζεται σχετικά ανήσυχος για το μέλλον των bulkers.
«Οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν τη δύσκολη απόφαση του αν πρέπει να ρίξουν για λίγο καιρό τις άγκυρες προσμένοντας καλύτερες εποχές», πρόσθεσε ο κ Penn επισημαίνοντας ότι η παρατεταμένη κρίση θυμίζει τη δεκαετία του 1980.
Ο επικεφαλής του BDI τόνισε ωστόσο ότι αργά η γρήγορα θα δούμε σταδιακά αυξανόμενους παροπλισμούς. Στις προηγούμενες δεκαετίες το δέσιμο των πλοίων γινόταν με μεγαλύτερη «ευκολία» αλλά οι σημερινές συνθήκες και τα πάγια έξοδα του σύγχρονου- πανάκριβου πλοίου είναι μια πιο δύσκολη διαδικασία τονίζει ο κ Penn. Αποτέλεσμα της νέας τάξης πραγμάτων είναι ότι παρά την ύφεση δεν έχουν δέσει όσα πλοία έδεναν στο παρελθόν.
Στο άρθρο της Telegraph γίνεται επίσης ιδιαίτερη αναφορά στα πλοία- ζόμπι, τα οποία δέχονται ναύλους σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.
Ένα πλοίο ζόμπι είναι σύμφωνα με το δημοσίευμα ένα πλοίο για το οποίο ο πλοιοκτήτης μπορεί ενδεχομένως να αποπληρώσει τους τόκους για τα δάνεια και τα χρέη του στο σχετικά άμεσο μέλλον αλλά δεν πρόκειται ποτέ να γίνει έγκαιρα αποπληρωμή του κεφαλαίου.
«Οι πλοιοκτήτες και οι επαγγελματίες που επιχειρούν ακόμη στην αγορά ξηρού φορτίου προφανώς εξακολουθούν να πιστεύουν ότι υπάρχει ελπίδα για ανάκαμψη στο κοντινό μέλλον και ότι η βελτίωση της αγοράς θα έρθει πριν αποθαρρυνθούν εντελώς», δήλωσε ο κ Penn.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ