
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Σε ενημέρωση του επενδυτικού της κοινού περί της πορείας των εργασιών της προχώρησε η Euronav, με δελτίο Τύπου που δημοσίευσε πριν από λίγες ημέρες.
Στόχος της εταιρείας ήταν να κάνει φανερή την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας και να διασφαλίσει για ακόμη μια φορά την εμπιστοσύνη του κοινού.
Η εταιρεία, που δραστηριοποιείται στον κλάδο των τάνκερ, με στόλο αποτελούμενο από 52 πλοία VLCC και Suezmax, κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους εξασφάλισε μεγάλη απασχόληση στόλου της με αυξημένα, σε σχέση με το 2014, μέσα ημερήσια έσοδα.
Συγκεκριμένα τα μέσα ημερήσια έσοδα της εταιρείας για το τέταρτο τρίμηνο του 2015 ανήλθαν σε 62.000$ / ημέρα, αυξημένα κατά 30.000 $/ ημέρα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. Όσον αφορά μέσα ημερήσια έσοδα του στόλου των Suezmax για το τελευταίο τρίμηνο του 2015 από την spot αγορά, αυτά ανήλθαν σε 40.000 $/ημέρα αυξημένα κατά 15.000 $/ημέρα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014.
Η εταιρεία βρίσκεται επίσης στο τελικό στάδιο της πώλησης ενός εκ των δύο γηραιότερων της VLCC, του Famenne (2001) για 38,4 εκ. $. Το πωληθέν VLCC αναμένεται να παραδοθεί στο νέο ιδιοκτήτη του κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2016
Όσον αφορά τη ζήτηση για μεταφορά, η εταιρεία δηλώνει αισιόδοξη για το μέλλον σημειώνοντας ότι σε αυτό βοηθά μια αλυσίδα παραγόντων με κυριότερο κρίκο την τιμή του πετρελαίου. Η τιμή του αργού πετρελαίου έχει πράγματι σημειώσει πτώση κατά το ένα τρίτο το περασμένο έτος και συνεχίζει να ωφελεί τις εταιρείες δεξαμενόπλοιων όπως η Euronav, καθώς αποτελεί ένα από τα βασικά έξοδα. Επιπλέον, η ζήτηση για πετρέλαιο αυξάνεται ως άμεσο αποτέλεσμα της χαμηλότερης τιμής του, όπως συνέβη το 2015. Τέλος, η πρόσφατη άρση της απαγόρευσης των ΗΠΑ σχετικά με τις εξαγωγές αργού πετρελαίου επίκειται να αυξήσει την υπάρχουσα ζήτηση για μεταφορά του.
Σχετικά με τη πορεία και την πρόσφατη πτώση στην τιμή της μετοχής της Euronav, από 12$ σε 9$ από την αρχή του έτους, η εταιρεία δηλώνει πως δεν υφίσταται κάποιος ουσιαστικός λόγος για αυτή την πτώση και πως σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική αξία της εταιρείας. Τέλος η εταιρεία δεσμεύεται να διανέμει υπό μορφή μερισμάτων το 80% των καθαρών κερδών κάθε έτος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ