
Τον περασμένο χρόνο η κυβέρνηση της Πολωνίας ψήφισε στο κοινοβούλιο της χώρας ένα νέο πλαίσιο ναυτιλιακής πολιτικής, που φέρει την ονομασία «Maritime Policy of the Republic of Poland Until 2020» και το οποίο περιλαμβάνει μέτρα και πολιτικές που αφορούν την ισχυροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας με ορίζοντα το 2030. Κύριος στρατηγικός στόχος της πολωνικής κυβέρνησης είναι η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής της θαλάσσιας οικονομίας στο ΑΕΠ της χώρας καθώς και η αύξηση του αριθμού των ατόμων που απασχολούνται εμμέσως και αμέσως στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Οι βασικές κατευθύνσεις που έχουν υιοθετηθεί σε αυτό το στρατηγικό σχέδιο της πολωνικης κυβέρνησης για την χάραξη μίας νέας ναυτιλιακής πολιτικής είναι ο ακόλουθες:
1. Ενίσχυση της θέσης των θαλάσσιων λιμένων της Πολωνίας
2. Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των θαλάσσιων μεταφορών
3. Βελτίωση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και προστασία των ακτών
4. Δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων για την ανάπτυξη των γνώσεων που αφορούν στην θαλάσσια οικονομία
5. Αειφόρο διαχείριση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων των ωκεανών
6. Θαλάσσια αλιεία με όρους βιώσιμης ανάπτυξης
7. Βελτίωση της θαλάσσιας διάσωσης και ασφάλειας
Για την πολωνική κυβέρνηση η απουσία ενός αποτελεσματικού συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, το οποίο θα συνδέει τα λιμάνια και τις παράκτιες περιοχές της χώρας με τα μεγάλα αστικά κέντρα εντός αλλά και εκτός της χώρας, δεν θα επιτρέψει την αποτελεσματική ανάπτυξη του τομέα της θαλάσσιας οικονομίας. Ενώ ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στην περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα των εθνικών θαλάσσιων μεταφορών, κάτι που θα δώσει ισχυρή αναπτυξιακή ώθηση και σε πολλούς ακόμα κλάδους της πολωνικής οικονομίας (π.χ. χερσαίων μεταφορών, ενέργειας, κατασκευών).
Φωτό: flickr.com/j.arendt
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών ανακατατάξεων, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τις αγορές πετρελαίου μοιάζουν θολές. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson…
Στην ανακάλυψη ενός γιγαντιαίου κοιτάσματος πετρελαίου προέβη πρόσφατα o νορβηγικός κολοσσός Equinor. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η Equinor ανακάλυψε ένα νέο κοίτασμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ