
Η Moore Stephens παραμένει ανήσυχη αλλά όχι αρνητική για το μεσοπρόθεσμο μέλλον της ναυτιλίας το 2016. Ο κ. Richard Greiner, συνεργάτης της εταιρείας ορκωτών λογιστών και συμβούλων, αναφέρει ότι εκφάνσεις ακραίες αισιοδοξίας μπορεί να είναι δύσκολο να βρούμε στο χώρο της ναυτιλίας σήμερα, αλλά οι οιωνοί για το 2016 δεν είναι εντελώς άσχημοι.
Ο δείκτης Baltic Dry, έπεσε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα τον περασμένο Δεκέμβριο, και μειώθηκε ακόμη περισσότερο αυτό το μήνα ενώ οι περισσότεροι αναλυτές ‘κατηγόρησαν’ την Κίνα για τις μειωμένες επιδόσεις της ναυτιλίας. Παρ ‘όλα αυτά σύμφωνα με τους Moore Stephens, ο κλάδος ξηρού χύδην μάλλον θα πρέπει να μειώσει περαιτέρω το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων πλοίων και να αυξήσει το ρυθμό στην ανακύκλωση των πλοίων το 2016, προκειμένου να αποκατασταθεί η ισορροπία.
Το ίδιο πλαίσιο ισχύει και για τον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπου η μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας θεωρείται ως ο καλύτερος τρόπος για να επανέλθει η οποιαδήποτε ισορροπία. Η κίνηση της CMA CGM να αγοράσει NOL, εν τω μεταξύ, αν και υπόκειται στην έγκριση των ρυθμιστικών αρχών, αποτελεί ένδειξη των περαιτέρω συγχωνεύσεων και συμπράξεων που αναμένονται στο χώρο. Ο κ. Richard Greiner επισημαίνει ότι «δεν θα ήταν έκπληξη να δούμε ακόμη περισσότερες συγχωνεύσεις το 2016».
Συγκριτικά, οι αγορές στα δεξαμενόπλοια απολαμβάνουν ένα ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους, κυρίως λόγω της πτώσης των τιμών του πετρελαίου. Ορισμένοι ειδικοί προβλέπουν πτώση των τιμών έως και $ 20 το βαρέλι το 2016. Αντίθετα, στην αγορά των offshore η κατάσταση δεν είναι καλή.
Η Moore Stephens θεωρεί οτι η ναυτιλία θα παραμείνει ασταθής και αβέβαιη καθ’ όλο το 2016. Τα λειτουργικά έξοδα θα ανέβουν, ενώ οι νέες περιβαλλοτνικές νομοθεσίες θα φέρουν επιπλέον έξοδα στα τεχνικά τμήματα των ναυτιλιακών εταιρειών. Οι απειλές ως προς την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο θα αυξηθούν ενώ η επίδραση των γεωπολιτικών εξελίξεων δεν πρέπει να υποτιμηθούν όπως και οι αναταράξεις που θα προκύψουν από το προγραμματισμένο δημοψήφισμα για το Brexit του Ηνωμένου Βασιλείου το 2017.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ