
Με αφορμή το δελτίο τύπου-καταγγελία της ΠΕΜΕΝ της 4ης Ιανουαρίου 2016, η οποία ανέφερε περί «συνεχιζόμενης κοροϊδίας και εμπαιγμού σε βάρος των αποφοίτων από τα ΑΤΕΙ, με τις υπηρεσίες του υπουργείου να μην τους χορηγούν το δίπλωμα του Γ’ Μηχανικού, παρότι τους διαβεβαίωναν ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει επιλυθεί το πρόβλημα τους» από το υπουργείο Ναυτιλίας διευκρινίζονται τα παρακάτω:
«Μετά από λίγους μήνες εφαρμογής του Π.Δ. 141/2014 (ΦΕΚ 232Α΄/20-10-2014) και συγκεκριμένα το καλοκαίρι του 2015, το Υπουργείο διαπίστωσε ότι υπήρχαν σημεία του εν λόγω Π.Δ. που απαιτούσαν επαναξιολόγηση και βελτίωση.
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο προέβη άμεσα σε δύο ενέργειες:
1) Την καταρχήν καταγραφή των σημείων αυτών και
2) την απόφαση του Υπουργού (17/08/2015 με αριθ. πρωτ. 2233.4-1/348/15) σύμφωνα με την οποία, συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας στην οποία συμμετείχαν οι αρμόδιοι φορείς, μεταξύ των οποίων και εκπρόσωπος της ΠΕΜΕΝ, με κύριο έργο της Ομάδας Εργασίας τη διαμόρφωση προτάσεων προς τον Υπουργό για την τροποποίηση του Π.Δ. 141/2014.
Η Ομάδα Εργασίας συνεδρίασε διαδοχικά από τον Οκτώβριο του 2015 μέχρι και την 15-12-2015. Ένα από τα κυριότερα θέματα που απασχόλησαν την Ομάδα Εργασίας ήταν να επανεξετάσει όλες τις ειδικότητες διπλωματούχων/πτυχιούχων ΑΕΙ/ΤΕΙ προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στο ναυτικό επάγγελμα και ειδικότερα να αποκτήσουν το Α.Ν.Ι. Μηχανικού Γ΄Ε.Ν.
Στις 15-12-2015, η Ομάδα Εργασίας υπέβαλε την έκθεσή της στον Υπουργό, προτείνοντας τις απαιτούμενες τροποποιήσεις για συγκεκριμένα σημεία του Π.Δ. 141/2014, μεταξύ των οποίων και το σημείο που αφορά στους απόφοιτους από τα ΑΤΕΙ, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει την απαιτούμενη θαλάσσια υπηρεσία πριν την έκδοση του ΠΔ 141/2014.
Κατόπιν τούτου, ο Υπουργός ενέκρινε τις απαιτούμενες τροποποιήσεις του ΠΔ 141/2014 και έδωσε άμεσα οδηγίες στις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ για την επίσπευση των διαδικασιών τροποποίησης του Π.Δ. 141/2014 προκειμένου να επιλυθούν οριστικά τα θέματα που ανέκυψαν, τόσο για όσους είχαν ξεκινήσει τη σχετική διαδικασία πριν την έναρξη ισχύος του Π.Δ. 141/2014, όσο και για εκείνους που θα θελήσουν να ακολουθήσουν στο μέλλον το ναυτικό επάγγελμα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ