
O «Γολιάθ» είναι μία υπεράκτια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου που θα λειτουργεί από την ιταλική εταιρεία Eni, και έχει ειδικά σχεδιαστεί για να μπορεί να ανταπεξέλθει στο δύσκολο περιβάλλον της Θάλασσας του Μπάρεντς. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι η πλατφόρμα θα άρχιζε να λειτουργεί και να παράγει πετρέλαιο το καλοκαίρι του 2015, όμως τώρα ο χρόνος έναρξης λειτουργία της πλατφόρμας έχει μετατεθεί για το νέο έτος, και σίγουρα όχι πριν από το καλοκαίρι του 2016. Αυτή η καθυστέρηση έχει οδηγήσει σε σημαντικότατη αύξηση του συνολικού κόστους του έργου εγκατάστασης και λειτουργίας της πλατφόρμας κατά 50%, σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό.
Ο «Γολιάθ» έχει σχεδιαστεί από μία νορβηγική εταιρεία την Sevan Marine, αλλά η κατασκευή της είχε ανατεθεί στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία της Hyundai. Ίσως αυτή η επιλογή κατασκευής της πλατφόρμας εκτός Νορβηγίας να ήταν και ο κύριος λόγος των δυσλειτουργιών της. Τουλάχιστον αυτή την άποψη εξέφρασε ο Markus Nævestad, που είναι ειδικός αναλυτής σε θέματα έρευνας και εξόρυξης πετρελαίου της ανεξάρτητης εταιρείας συμβούλων σε θέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου Rystad Energy.
Ο Nævestad μάλιστα τόνισε με έμφαση ότι όταν τα νορβηγικά ναυπηγεία πληροφορήθηκαν για την ιδιαιτέρως χαμηλή προσφορά που είχαν καταθέσει τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία για ανάληψη του έργου κατασκευής της πλατφόρμας, είχαν εκφράσει την έκπληξή τους αλλά και ανησυχίες για την εξαιρετικά χαμηλή τιμή της προσφοράς. Για τον Nævestad η σημερινή εξέλιξη που θέλει την πλατφόρμα να αντιμετωπίζει τόσο μεγάλα προβλήματα δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη για τους ιθύνοντες.
Από την πλευρά της η ιταλική Eni ισχυρίζεται ότι τα προβλήματα του «Γολιάθ» δεν οφείλονται σε καμμία περίπτωση στην επιλογή κατασκευής της εκτός Νορβηγίας ενώ επισημαίνει ότι τα νορβηγικά ναυπηγεία δεν έχουν την απαραίτητη τεχνολογία για να μπορέσουν να αναλάβουν ένα τόσο σύνθετο έργο και θα χρειάζονται την ξένη τεχνογνωσία. Για την Eni τα προβλήματα της νέας πλατφόρμας οφείλονται κυρίως στην πολυπλοκότητα του όλου έργου.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=yrmgE6QiSBo
Φωτό αρχείου: Goliat platform/Sjonnie van der Kist/flickr.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ