
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η χαμηλή ναυλαγορά έχει αναζωπυρώσει τον τομέα των διαλύσεων τόσο σε Containers όσο και σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα στα Panamax παρά το γεγονός ότι οι νομισματικές ισοτιμίες είναι ευμετάβλητες με τάσεις υποτίμησης και οι Κινεζικές εξαγωγές σιδήρου προς τις διαλύτριες χώρες συνεχίζουν αμείωτες. Το ανησυχητικό σημείο όμως είναι ότι ο συνδυασμός των ανωτέρω όπως η αύξηση της προσφοράς, η υποτίμηση των νομισμάτων και οι φθηνές εισαγωγές από την Κίνα θα δημιουργήσουν περαιτέρω πτωτικές πιέσεις στις τιμές, ενδεχομένως πέριξ των $ 250/LDT ή και χαμηλότερα.
Στην Ινδία, η επιβολή φορολογίας στις Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου έδωσε μία ανάσα στην αγορά, επηρεάζοντας θετικά τις προσφερόμενες κατά $ 10/LDT και οι End Buyers επέστρεψαν και πάλι στις αγορές κυρίως για Γερμανικά Containers.
Στο Μπαγκλαντές, έχει αρχίσει και επέρχεται ο κορεσμός στη ζήτηση, καθώς οι πιο πολλοί και φερέγγυοι End Buyers έχουν καλύψει τις ανάγκες τους με τις αγορές που πραγματοποίησαν τις προηγούμενες εβδομάδες.
Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι η προσφορά των Panamax είναι αυξημένη, τα όχι τόσο ενθαρρυντικά νέα για την επιβολή φόρου στις Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου οδήγησαν τις προσφερόμενες τιμές σε πτώση με αποτέλεσμα να μην είναι ανταγωνιστικό και να μην ουσιαστικά συμμετέχει στην αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις διαλύτριες και όχι μόνο χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 891.847 DWT περίπου, εκ των οποίων το 63,5% (567,251 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (160,999 DWT) δεξαμενόπλοια και το 18,5% (163,597 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 265 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ