Η πτώση της ναυλαγοράς αναζωπύρωσε τον τομέα των διαλύσεων

Η πτώση της ναυλαγοράς αναζωπύρωσε τον τομέα των διαλύσεων

282
Η πτώση της ναυλαγοράς αναζωπύρωσε τον τομέα των διαλύσεων

Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.

Η χαμηλή ναυλαγορά έχει αναζωπυρώσει τον τομέα των διαλύσεων τόσο σε Containers όσο και σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα στα Panamax παρά το γεγονός ότι οι νομισματικές ισοτιμίες είναι ευμετάβλητες με τάσεις υποτίμησης και οι Κινεζικές εξαγωγές σιδήρου προς τις διαλύτριες χώρες συνεχίζουν αμείωτες. Το ανησυχητικό σημείο όμως είναι ότι ο συνδυασμός των ανωτέρω όπως η αύξηση της προσφοράς, η υποτίμηση των νομισμάτων και οι φθηνές εισαγωγές από την Κίνα θα δημιουργήσουν περαιτέρω πτωτικές πιέσεις στις τιμές, ενδεχομένως πέριξ των $ 250/LDT ή και χαμηλότερα.
Στην Ινδία, η επιβολή φορολογίας στις Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου έδωσε μία ανάσα στην αγορά, επηρεάζοντας θετικά τις προσφερόμενες κατά $ 10/LDT και οι End Buyers επέστρεψαν και πάλι στις αγορές κυρίως για Γερμανικά Containers.
Στο Μπαγκλαντές, έχει αρχίσει και επέρχεται ο κορεσμός στη ζήτηση, καθώς οι πιο πολλοί και φερέγγυοι End Buyers έχουν καλύψει τις ανάγκες τους με τις αγορές που πραγματοποίησαν τις προηγούμενες εβδομάδες.
Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι η προσφορά των Panamax είναι αυξημένη, τα όχι τόσο ενθαρρυντικά νέα για την επιβολή φόρου στις Κινεζικές εισαγωγές σιδήρου οδήγησαν τις προσφερόμενες τιμές σε πτώση με αποτέλεσμα να μην είναι ανταγωνιστικό και να μην ουσιαστικά συμμετέχει στην αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις διαλύτριες και όχι μόνο χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 891.847 DWT περίπου, εκ των οποίων το 63,5% (567,251 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (160,999 DWT) δεξαμενόπλοια και το 18,5% (163,597 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 265 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.