
H αισιοδοξία και το ευνοϊκό κλίμα στην αγορά των LPG αναμένεται να μειωθούν από το δεύτερο εξάμηνο του 2016, αφού αρκετά VLGCs θα παραδοθούν με αποτέλεσμα η προσφορά να υπερβαίνει κατά πολύ τη ζήτηση πλοίων, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της Drewry.
Τα κέρδη στη συγκεκριμένη αγορά ήταν σε καλά επίπεδα για το 2015, κατά λόγω της αύξησης των εξαγωγών των ΗΠΑ αλλά και των μεγάλων αποστάσεων των ταξιδιών ανάμεσα στους τερματικούς σταθμούς των πλοίων που ναυλώθηκαν.Η αύξηση των εξαγωγών LPG από τις ΗΠΑ προς τις αγορές της Ασίας και η μείωση των εξαγωγών από τη Μέση Ανατολή προς την Άπω Ανατολή ευνόησαν τη ναυλαγορά στον συγκεκριμένο τομέα.
Οι εξαγωγές των ΗΠΑ έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια λόγω της ανόδου της εγχώριας παραγωγής και της επέκτασης και εγκαινίασης νέων τερματικών σταθμών υποδομών, τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Άπω Ανατολή.
Από την πλευρά της ζήτησης, οι εισαγωγές της Κίνας αυξήθηκαν κυρίως λόγω των νέων τερματικών σταθμών που εγκαινιάστηκαν πρόσφατα. Η Κίνα εισήγαγε 8,4 εκατ. τόνους κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2015, ξεπερνώντας το 2014 όπου η ποσότητα ανήλθε σε 6,9 εκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με τα στοιχεία του Drewry. Η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα έχουν επίσης μειώσει τις εισαγωγές LPG από τη Μέση Ανατολή με περισσότερες πλέον εισαγωγές από τις ΗΠΑ.
Ωστόσο, η ανάπτυξη του εμπορίου LPG δεν έχει ακολουθηθεί από την αντίστοιχη μεταφορική ικανότητα, καθώς μόνο οκτώ VLGCs παραδόθηκαν το 2014, και 20 εντάχθηκαν στην ενεργή δράση κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων τριμήνων του 2015. Ως εκ τούτου, το χάσμα μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης έχει πλέον μειωθεί σημαντικά κατά την τελευταία διετία κατά την οποία κατεγράφησαν υψηλές τιμές των ναύλων. Η παράδοση νέων πλοίων VLGC αλλά και η λειτουργία της νέας διώρυγας του Παναμά (η οποία θα μειώσει τους χρόνους αναμονής στην Κεντρική Αμερική) θα επιφέρει σύμφωνα με τους αναλυτές πτώσεις στους ναύλους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ