
Το 2016 η ναυλαγορά στα δεξαμενόπλοια προβλέπεται να μειωθεί από τα σημερινά υψηλά επίπεδα. Ο βασικός λόγος είναι ότι το εμπόριο αργού πετρελαίου προβλέπεται να μειωθεί λόγω της άφθονης αποθήκευσης, ενώ ο στόλος των δεξαμενοπλοίων αναμένεται να γιγαντωθεί με ταχύ ρυθμό. Σύμφωνα με τους συμβούλους της Drewry οι τιμές των ναύλων στην αγορά των crude tankers είναι σε καλά επίπεδα λόγω της έντονης εμπορίας, μεταφοράς και αποθήκευσης αργού πετρελαίου. Οι τιμές στην αγορά των product tankers έχουν επίσης σημειώσει άνοδο παρά την αύξηση του στόλου, ενώ αρκετά product tankers «μεταπήδησαν» στην αγορά των crude. Τα υψηλά ποσοστά στην αγορά δεξαμενοπλοίων συνέχισαν να προσελκύουν μια σειρά από φορείς χημικών προϊόντων / πετρελαίου στο εμπόριο προϊόντων, ενώ ένας αριθμός μεγαλύτερος δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων μετακόμισε στο εμπόριο αργού προκειμένου να επωφεληθεί από υψηλότερα κέρδη.
H αποθήκευση σε προϊόντα πετρελαίου έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και αυτό έχει οδηγήσει τους διαχειριστές να ναυλώνουν δεξαμενόπλοια ως πλωτές αποθήκες λόγω έλλειψης αποθηκευτικών χώρων ειδικά σε συγκεκριμένες περιοχές. Η Drewry αναμένει ότι η επικειμένη έξαρση στις παραδόσεις νεότευκτων αλλά και η επιστροφή αρκετών σκαφών (που σήμερα χρησιμοποιούνται ως αποθηκευτικοί χώροι) στην spot αγορά θα επηρεάσει τους ναύλους ειδικά μετά το 2016.
Οι πλοιοκτήτες πρέπει να παραμείνουν συγκρατημένοι ως προς τις παραγγελίες τους στη συγκεκριμένη αγορά αφού μακροπρόθεσμα η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων της ενεργειακής αγοράς των ΗΠΑ και των αναγκών της Άπω Ανατολής μπορεί να δημιουργήσει σε ανατροπή της παρούσας ευημερίας.
Φωτο: ΕΡΑ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ