
Η κυβέρνηση της Αιθιοπίας, μαζί με εταίρους από τον ιδιωτικό τομέα, ανακοίνωσε ότι θα αναλάβει δράσεις και μέτρα για να αξιοποιήσει τα τεράστια υπόγεια κοιτάσματα της χώρας.
Η Αιθιοπία διαθέτει σημαντικά κοιτάσματα χρυσού, καλίου, ψευδάργυρου, πολύτιμων λίθων και πιθανώς άλλων μορφών σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Ορυχείων, Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου Tolossa Shagi ο οποίος ανακοίνωσε την πρόθεση της Αντίς Αμπέμπα να επενδύσει στη βιομηχανία εξορύξεων.
Ο υπουργός τόνισε ότι τα έσοδα από την εξόρυξη δεν πέτυχαν το στόχο τους αφού η κυβέρνηση είχε προγραμματίσει έσοδα 646 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του 2014/15, αλλά τελικά εισέπραξε 363 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με κυβερνητικές στατιστικές.
“Μέσα σε μια περίοδο δύο ετών, η Αιθιοπία θα ξεκινήσει την ανάπτυξη της παραγωγής φυσικού αερίου στις περιοχές Καλούμπ και Λάλα αλλά και σε περιοχές εντός του Σομαλικού εδάφους ενώ θα αναπτυχθεί η αλυσίδα μεταφοράς τους προς το Τζιμπουτί όπου το φυσικό αέριο θα εξάγεται δια θαλάσσης.
Η κυβέρνηση χρηματοδοτεί το έργο, με μια συνεργασία με την κινεζική εταιρεία εξόρυξης GCL.
Η GCL θα κατασκευάσει τον αγωγό και τις βάσεις υποδομής και υποδοχής στο Τζιμπουτί ενώ επί του παρόντος εξερευνά την περιοχή με γεωτρήσεις για κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου κατά μήκος της Αιθιοπίας στην περιοχή της κοιλάδας του Rift.
Τα έσοδα θα κατανέμονται μεταξύ της εταιρείας και την αιθιοπική κυβέρνηση αν τα κοιτάσματα τελικά βρεθούν και είναι αξιοποιήσιμα. Οχτώ πολυεθνικές εταιρείες επιχειρούν σήμερα στη χώρα και εκμεταλλεύονται τα πλούσια κοιτάσματα χρυσού, πολύτιμων λίθων και ποτάσας. Σύμφωνα με ειδικούς, μόνο 350.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα στο σύνολο της χώρας έχουν μελετηθεί και εξερευνηθεί ως προς την ανακάλυψη κοιτασμάτων. Σημειώνεται ότι η Αιθιοπία καλύπτει συνολικά 1.100.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ