
Η Ελβετία υποχρεώνεται να αξιοποιήσει τα στρατηγικά της αποθέματα σε καύσιμα, για πρώτη φορά μετά το 2010, λόγω κινδύνου έλλειψης βενζίνης και πετρέλαιο στο άμεσο μέλλον. Η απόφαση της ελβετικής κυβέρνησης οφείλεται κυρίως στα τεχνικά προβλήματα (διαρροή σε έναν εναλλάκτη θερμότητας), που έχουν παρουσιαστεί στο μοναδικό μεγάλο διυλιστήριο πετρελαίου της χώρας στην πόλη Cressier (βόρεια της Βέρνης) και τα οποία υποχρέωσαν το διυλιστήριο σε παύση της λειτουργίας του. Το διυλιστήριο που διευθύνεται από την Varo Energy, παράγει το ένα τέταρτο των καυσίμων που καταναλώνει η χώρα.
O αρμόδιος προϊστάμενος της υπηρεσίας προμηθειών του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομικών Υποθέσεων της Ελβετίας Lucio Gastaldi ανέφερε ότι η έλλειψη βενζίνης και πετρελαίου μπορεί να αντιμετωπιστεί βραχυπρόθεσμα μέσω της αξιοποίησης των στρατηγικών αποθεμάτων της χώρας.
Πέραν όμως των τεχνικών προβλημάτων στο διυλιστήριο στο Cressier υπάρχουν ακόμα δύο λόγοι που επιτείνουν τα προβλήματα τροφοδοσίας της Ελβετίας με καύσιμα. Ο πρώτος λόγος είναι η χαμηλή στάθμη των υδάτων του Ρήνου που δεν επιτρέπει τις εισαγωγές καυσίμων με φορτηγά ποταμόπλοια στην χώρα. Ο δεύτερος λόγος είναι η αδυναμία στην παρούσα χρονική περίοδο των γερμανικών σιδηροδρόμων λόγω μεγάλου φόρτου εργασίας και έλλειψης διαθέσιμης χωρητικότητας να μεταφέρουν καύσιμα στην Ελβετία.
Από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων της Ελβετίας ανακοινώθηκε ότι οι διαθέσιμες ποσότητες από τα στρατηγικά αποθέματα ανέρχονται σε: 50 εκατομμύρια λίτρα πετρελαίου και 40 εκατομμύρια λίτρα βενζίνης. Οι αριθμοί αυτοί αντιπροσωπεύουν 4,5% των συνολικών αποθεμάτων πετρελαίου της χώρας και το 2,5% βενζίνης.
Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση ολοκληρωτικής παύσης των εισαγωγών οι ανάγκες της χώρας σε καύσιμα μπορεί να καλυφθούν για μία χρονική περίοδο τεσσάρων με πέντε μηνών.
Η ελβετική κυβέρνηση αναμένει την βελτίωση της κατάστασης μόλις αποκατασταθούν τα τεχνικά προβλήματα στο διυλιστήριο του Cressier, κάτι που αναμένεται να συμβεί τις επόμενες ημέρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η βρετανική υπηρεσία UKMTO (United Kingdom Maritime Trade Operations), ανακοίνωσε ότι το φορτηγό πλοίο που δέχθηκε χθες, Δευτέρα 7 Ιουλίου, επίθεση με ρουκέτες στην…
«Ο κύριος και η κυρία Λασκαρίδη επέλεξαν να τιμήσουν αυτή τη σπουδαία προσφορά σας με ένα συμβολικό δώρο, την κατασκευή ενός ειδικού ρολογιού ελληνικής…
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KASTOS» παρέλαβε πρόσφατα η Oceangold Tankers, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Συγκεκριμένα, βάσει ανακοίνωσης του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες Δευτέρα την απόφασή του για επιβολή δασμών τουλάχιστον 25% στις εισαγωγές από αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της…
Η Ambrey, ανακοίνωσε σήμερα ότι περιήλθε σε γνώση της οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει πως έχουν υποστεί ζημιές οι αποβάθρες στο λιμάνι στη Χοντάιντα,…
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ