
Η Ελβετία υποχρεώνεται να αξιοποιήσει τα στρατηγικά της αποθέματα σε καύσιμα, για πρώτη φορά μετά το 2010, λόγω κινδύνου έλλειψης βενζίνης και πετρέλαιο στο άμεσο μέλλον. Η απόφαση της ελβετικής κυβέρνησης οφείλεται κυρίως στα τεχνικά προβλήματα (διαρροή σε έναν εναλλάκτη θερμότητας), που έχουν παρουσιαστεί στο μοναδικό μεγάλο διυλιστήριο πετρελαίου της χώρας στην πόλη Cressier (βόρεια της Βέρνης) και τα οποία υποχρέωσαν το διυλιστήριο σε παύση της λειτουργίας του. Το διυλιστήριο που διευθύνεται από την Varo Energy, παράγει το ένα τέταρτο των καυσίμων που καταναλώνει η χώρα.
O αρμόδιος προϊστάμενος της υπηρεσίας προμηθειών του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομικών Υποθέσεων της Ελβετίας Lucio Gastaldi ανέφερε ότι η έλλειψη βενζίνης και πετρελαίου μπορεί να αντιμετωπιστεί βραχυπρόθεσμα μέσω της αξιοποίησης των στρατηγικών αποθεμάτων της χώρας.
Πέραν όμως των τεχνικών προβλημάτων στο διυλιστήριο στο Cressier υπάρχουν ακόμα δύο λόγοι που επιτείνουν τα προβλήματα τροφοδοσίας της Ελβετίας με καύσιμα. Ο πρώτος λόγος είναι η χαμηλή στάθμη των υδάτων του Ρήνου που δεν επιτρέπει τις εισαγωγές καυσίμων με φορτηγά ποταμόπλοια στην χώρα. Ο δεύτερος λόγος είναι η αδυναμία στην παρούσα χρονική περίοδο των γερμανικών σιδηροδρόμων λόγω μεγάλου φόρτου εργασίας και έλλειψης διαθέσιμης χωρητικότητας να μεταφέρουν καύσιμα στην Ελβετία.
Από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων της Ελβετίας ανακοινώθηκε ότι οι διαθέσιμες ποσότητες από τα στρατηγικά αποθέματα ανέρχονται σε: 50 εκατομμύρια λίτρα πετρελαίου και 40 εκατομμύρια λίτρα βενζίνης. Οι αριθμοί αυτοί αντιπροσωπεύουν 4,5% των συνολικών αποθεμάτων πετρελαίου της χώρας και το 2,5% βενζίνης.
Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση ολοκληρωτικής παύσης των εισαγωγών οι ανάγκες της χώρας σε καύσιμα μπορεί να καλυφθούν για μία χρονική περίοδο τεσσάρων με πέντε μηνών.
Η ελβετική κυβέρνηση αναμένει την βελτίωση της κατάστασης μόλις αποκατασταθούν τα τεχνικά προβλήματα στο διυλιστήριο του Cressier, κάτι που αναμένεται να συμβεί τις επόμενες ημέρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ