
Πολλοί είναι εκείνοι που φοβούνται τα αεροπορικά ταξίδια, ενώ αρκετοί από την άλλη αδιαφορούν για τα υπερπολυτελή κρουαζιερόπλοια. Για αυτές τις περιπτώσεις και εάν βεβαίως η θάλασσα δεν προκαλεί ναυτία στον ενδιαφερόμενο ταξιδιώτη προτείνεται μία εναλλακτική και άκρως ιδιαίτερη επιλογή: το ταξίδι με ένα φορτηγό πλοίο, που είναι φθηνότερο, πιο ήσυχο αλλά σίγουρα πολύ πιο αργό.
Σήμερα υπάρχουν αρκετές εταιρείες, όπως η CMA GGM, που προσφέρουν την δυνατότητα ταξιδίων σε προορισμούς που τα αεροπλάνα ή τα κρουαζιερόπλοια αγνοούν ή δεν επιλέγουν να πιάσουν. Ο μέγιστος αριθμός των επιβατών που ένα φορτηγό πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει, πέρα από το πλήρωμά του, είναι σαφώς περιορισμένος (συνήθως όχι πάνω από δώδεκα άτομα). Επίσης, ο ενδιαφερόμενος επιβάτης θα πρέπει να γνωρίζει ότι υπάρχει και όριο ηλικίας, πάνω από το οποίο δεν επιτρέπεται η επιβίβαση σε φορτηγό πλοίο: τα 79 χρόνια, ενώ οι έγκυες γυναίκες, αλλά και όσοι έχουν κινητικά προβλήματα καλό θα ήταν να αποφύγουν ένα τέτοιο ταξίδι αναψυχής…
Από την άλλη ένα ταξίδι με φορτηγό πλοίο είναι σαφώς πιο οικονομικό από μία κρουαζιέρα. Και ποιό είναι ίσως το μεγαλύτερο δέλεαρ; Ότι σε ένα τέτοιο πλοίο δεν υπάρχει συνωστισμός και ο επιβάτης δεν χρειάζεται να περιμένει σε σειρά στον μπουφέ για να πάρει το πρωινό του ή το βραδινό του, ενώ βεβαίως δεν υπάρχει ανάγκη ούτε για ιδιαίτερο dress code.
Από την άλλη ο επιβάτης που επιλέγει να ταξιδέψει σε ένα τέτοιο πλοίο δεν έχει όριο βάρους στις αποσκευές του, ενώ μπορεί η καμπίνα του να μην έχει τηλεόραση αλλά συχνά είναι πολύ μεγαλύτερη και πολυτελής από την deluxe καμπίνα ενός κρουαζιερόπλοιου, ενώ μπορεί να αγοράσει οινοπνευματώδη ποτά και τσιγάρα duty free.
Το κόστος μίας τέτοιας «κρουαζιέρας» σε φορτηγό πλοίο μπορεί κυμαίνεται από 65 έως 100 δολάρια την ημέρα, ενώ ο επιβάτης θα πρέπει να γνωρίζει ότι επιλέγοντας ένα τέτοιο ταξίδι θα περάσει πολλές ημέρες στην θάλασσα. Χαρακτηριστικά ένα ταξίδι από το γαλλικό λιμάνι της Δουνκέρκης προς τη Σιγκαπούρη μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 110 ημέρες, ενώ ένα ταξίδι από το Λος Άντζελες προς το Αμβούργο διαρκεί κάτι περισσότερο από 40 ημέρες.
Και δεν πρέπει ο εν δυνάμει ταξιδευτής σε ένα φορτηγό πλοίο να ξεχνά ότι το εισιτήριό του δε μπορεί να το κλείσει μέσω του διαδικτύου αλλά με άμεση επικοινωνία με τη ναυτιλιακή εταιρεία. Και αυτό απαιτεί προετοιμασία μηνών. Αλλά σίγουρα ο κόπος θα ανταμείψει τον επιβάτη ενός φορτηγού πλοίου με μεγάλες θαλασσινές συγκινήσεις που όμοιές τους δεν θα ζήσει ποτέ σε ένα κρουαζιερόπλοιo.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ