
Οι εγκαταστάσεις, οι διεθνείς πιστοποιήσεις, o όγκος των διακινούμενων εμπορευμάτων και η παρουσία των μεγαλύτερων εταιρειών εμπορίας καφέ στον κόσμο έχουν αναδείξει το λιμάνι της Βαρκελώνης στο πλέον σημαντικό λιμάνι για το εμπόριο καφέ στη Μεσόγειο.
Ο πράσινος καφές αλλά και το κακάο απαιτούν αυστηρές συνθήκες μεταφοράς και αποθήκευσης. Μολονότι ο καφές μεταφέρεται σε εμπορευματοκιβώτια δια θαλάσσης αλλά και ξηράς, και είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητος στην υγρασία και τις μεταβαλλόμενες θερμοκρασίες, συνεχίζεται να διακινείται μέσα σε σακιά από γιούτα ή σε τσουβάλια.
Από πλευράς όγκου, η διακίνηση καφέ στο λιμάνι της Βαρκελώνης ανήλθε κατά το 2014 στους 300,000 τόνους, εκ των οποίων ποσοστό άνω του 20% αφορούσε transit φορτία.
Τέσσερις είναι οι κύριες διεθνείς εταιρείες εμπορίας καφέ που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Βαρκελώνης: BIT, Molenbergnatie, VIORVI και Pacorini, ενώ οι κυριότερες χώρες που προμηθεύουν καφέ στο λιμάνι της Βαρκελώνης είναι το Βιετνάμ, η Βραζιλία, η Αλγερία, η Κολομβία, η Κένυα και το Μεξικό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Βαρκελώνη είναι το μόνο λιμάνι της Μεσογείου που έχει πιστοποιηθεί ως λιμάνι εισαγωγής, αποθήκευσης και εξαγωγής καφέ ποικιλίας Robusta και Arabica προς το New York ICE (Intercontinental Exchange – Futures) και το LIFFE (London International Financial Futures and Options Exchange).
Όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο Τύπου, εκπρόσωποι των αρχών του λιμένα της Βαρκελώνης, των εταιρειών αποθήκευσης καθώς και της Ισπανικής Ομοσπονδίας Καφέ (FEC) επισκέφτηκαν πριν λίγο καιρό τη Νέα Υόρκη και το Νιου Τζέρσεϊ επιχειρώντας να προωθήσουν την Βαρκελώνη ως λιμάνι εισαγωγής, αποθήκευσης και επανεξαγωγής καφέ, αλλά και να εντοπίσουν πιθανές νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ