
Όπως αναφέρει ο ναυτιλιακός οίκος Moore Stephens στην ετήσια έρευνα του για τα λειτουργικά έξοδα της ναυτιλίας, διαχειριστές και πλοιοκτήτες θα πρέπει να αναμένουν αυξήσεις στο κόστος των πλοίων τους εν μέσω της παγκόσμιας ύφεσης.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του 2015 αλλά και του 2016 οι πλοιοκτήτες θα έρθουν αντιμέτωποι με μια αύξηση λειτουργικών εξόδων της τάξεως του 2,8 και 3,1%, αντίστοιχα, ενώ οι κατηγορίες στις οποίες αναμένεται να σημειωθούν οι μεγαλύτερες αυξήσεις είναι αυτές των εξόδων των πληρωμάτων, της συντήρησης καθώς και του δεξαμενισμού. Να σημειωθεί ότι το 2014 είχε παρατηρηθεί μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 0,8%.
Βεβαίως τα έξοδα διαφοροποιούνται ανάλογα με το είδος του εκάστοτε πλοίου. Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, η μεγαλύτερη αύξηση για το 2015 θα σημειωθεί στον υπεράκτιο (offshore) τομέα με 3,4%, ενώ για το έτος 2016 αύξηση θα σημειώσει ο τομέας των δεξαμενόπλοιων (3,4%) και η liner ναυτιλία (3.3%).
Η εκτίμηση για αύξηση των εξόδων είναι δικαιολογημένη λόγω της πιθανής αύξησης των ναύλων.
Από την άλλη βέβαια οι ναύλοι δεν αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά καθώς υπάρχει πίεση για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των ναυτιλιακών εταιρειών εν μέσω ισχυρής υπερπροσφοράς.
Να σημειωθεί ότι από το 2017 και μέχρι το 2020 αλλάζει το status quo, καθώς θα απαιτηθεί από τους πλοιοκτήτες και διαχειριστές να διαθέσουν σημαντικό κεφάλαιο για τη συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Βallast Water Management Convention (BWMC).
Οι τρεις κύριοι παράγοντες που θα επηρεάσουν τα λειτουργικά έξοδα στους επόμενους 12 μήνες, είναι: τα έξοδα χρηματοδότης, τα έξοδα πληρωμάτων και ο ανταγωνισμός.
Κλείνοντας, ο Richard Greiner, ναυτιλιακός συνεργάτης της Moore Stephens, αναφέρει πως θα πρέπει να θυμόμαστε το παράδειγμα του 2008, όταν η διεθνής ναυτιλία ήρθε αντιμέτωπη με λειτουργικά έξοδα αυξημένα κατά 16% – και δεν είναι λίγα τα παραδείγματα των εταιρειών που επιβίωσαν σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ