
Από το 2013 η Ομοσπονδιακή Ναυτική και Υδρογραφική Υπηρεσία της Γερμανίας (BSH) και το Ινστιτούτο Φυσικής Περιβάλλοντος (Institut für Umweltphysik) του Πανεπιστημίου της Βρέμης μέσα στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος Measurements of shipping emissions in the marine troposphere – MeSMarT (www.mesmart.de) διεξάγουν στην πόλη Wedel, στις όχθες του Έλβα στην περιοχή του Σλέσβικ Χολστάιν, και στο νησί Neuwerk, στις εκβολές του ποταμού, μετρήσεις εκπομπών ρύπων στα πλοία που διασχίζουν τον ποταμό.
Με βάση την αξιολόγηση των δεδομένων που έχουν συλλεχθεί κατά τους τελευταίους εννιά μήνες, προκύπτει ότι τα διερχόμενα πλοία έχουν σε μεγάλο βαθμό συμμορφωθεί ως προς τα όρια που έχουν τεθεί για περιεκτικότητα σε θείο.
Βέβαια, οι έρευνες συνεχίζονται από το ερευνητικό σκάφος CELTIC EXPLORER, που παραμένει στην περιοχή του Έλβα (στον ποταμό και στις εκβολές του). Εν συνεχεία τα δείγματα που έχουν συγκεντρωθεί αποστέλλονται και αναλύονται διεξοδικά στις εγκαταστάσεις του εργαστηρίου BSH-Labor στην περιοχή του Sülldorf στο Αμβούργο.
Το ερευνητικό εργαστήριο BSH προτίθεται να επεκτείνει περαιτέρω το δίκτυο των σταθμών του μέσω των οποίων παρακολουθεί τις εκπομπές ρύπων των πλοίων. Μάλιστα, το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών της Γερμανίας έχει δεσμευθεί να χρηματοδοτήσει το εργαστήριο για να συνεχίσει χωρίς προσκόμματα το έργο του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ερευνητικό εργαστήριο BSH λειτουργεί υποστηρικτικά προς την ναυτιλιακή βιομηχανία, επιτελεί σημαντικό ρόλο για την ασφάλεια και προστασία του περιβάλλοντος, προωθεί με τις δράσεις του την αειφόρο ανάπτυξη των θαλασσών, και διαδραματίζει εν γένει πρωτεύονται ρόλο στην ολοκληρωμένη γνώστη του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Βόρειας και της Βαλτικής Θάλασσας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ