
Από το 2013 η Ομοσπονδιακή Ναυτική και Υδρογραφική Υπηρεσία της Γερμανίας (BSH) και το Ινστιτούτο Φυσικής Περιβάλλοντος (Institut für Umweltphysik) του Πανεπιστημίου της Βρέμης μέσα στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος Measurements of shipping emissions in the marine troposphere – MeSMarT (www.mesmart.de) διεξάγουν στην πόλη Wedel, στις όχθες του Έλβα στην περιοχή του Σλέσβικ Χολστάιν, και στο νησί Neuwerk, στις εκβολές του ποταμού, μετρήσεις εκπομπών ρύπων στα πλοία που διασχίζουν τον ποταμό.
Με βάση την αξιολόγηση των δεδομένων που έχουν συλλεχθεί κατά τους τελευταίους εννιά μήνες, προκύπτει ότι τα διερχόμενα πλοία έχουν σε μεγάλο βαθμό συμμορφωθεί ως προς τα όρια που έχουν τεθεί για περιεκτικότητα σε θείο.
Βέβαια, οι έρευνες συνεχίζονται από το ερευνητικό σκάφος CELTIC EXPLORER, που παραμένει στην περιοχή του Έλβα (στον ποταμό και στις εκβολές του). Εν συνεχεία τα δείγματα που έχουν συγκεντρωθεί αποστέλλονται και αναλύονται διεξοδικά στις εγκαταστάσεις του εργαστηρίου BSH-Labor στην περιοχή του Sülldorf στο Αμβούργο.
Το ερευνητικό εργαστήριο BSH προτίθεται να επεκτείνει περαιτέρω το δίκτυο των σταθμών του μέσω των οποίων παρακολουθεί τις εκπομπές ρύπων των πλοίων. Μάλιστα, το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών της Γερμανίας έχει δεσμευθεί να χρηματοδοτήσει το εργαστήριο για να συνεχίσει χωρίς προσκόμματα το έργο του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ερευνητικό εργαστήριο BSH λειτουργεί υποστηρικτικά προς την ναυτιλιακή βιομηχανία, επιτελεί σημαντικό ρόλο για την ασφάλεια και προστασία του περιβάλλοντος, προωθεί με τις δράσεις του την αειφόρο ανάπτυξη των θαλασσών, και διαδραματίζει εν γένει πρωτεύονται ρόλο στην ολοκληρωμένη γνώστη του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Βόρειας και της Βαλτικής Θάλασσας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ