
Η αυστραλιανή εταιρεία DMS Maritime Pty Ltd, θυγατρική της Serco Australia, έχει επιλεγεί ως προτιμητέος υποψήφιος για να αναλάβει τον σχεδιασμό και τη ναυπήγηση του πλοίου αλλά και τη μετέπειτα λειτουργία και συντήρηση του παγοθραυστικού.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος της Αυστραλίας και η DMS Maritime Pty Ltd άρχισαν τις επίσημες διαπραγματεύσεις τους για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του πλοίου. Εάν όλα πάνε καλά με τις διαπραγματεύσεις και την υπογραφή της σύμβασης, το νέο παγοθραυστικό θα κατασκευαστεί από την Damen Shipyards.
Η συγκεκριμένη επένδυση της αυστραλιανής κυβέρνησης θα διασφαλίσει την ισχυρή παρουσία της χώρας στην περιοχή της Ανταρκτικής για τις επόμενες δεκαετίες. Και ο λόγος είναι ότι το ήδη υπάρχον παγοθραυστικό Aurora Australis, που βρίσκεται σε υπηρεσία από το 1989, δεν μπορεί να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες ναυσιπλοΐας στην περιοχή που απαιτούν μεγαλύτερη ασφάλεια, ταχύτητα και αντοχή.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από την αυστραλιανή κυβέρνηση το νέο πλοίο θα έχει μία σύγχρονη πλατφόρμα που θα επιτρέπει τη διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας τόσο σε περιοχές που καλύπτονται από πάγο όσο και στην ανοιχτή θάλασσα.
Το πλοίο θα είναι εφοδιασμένο, επίσης, με σύγχρονο βυθόμετρο που θα επιτρέψει την χαρτογράφηση του βυθού, ενώ τα σύγχρονα όργανα και εργαστήριά τους θα παρέχουν τη δυνατότητα διεξαγωγής όλων των απαραίτητων ερευνητικών εργασιών.
Το πλοίο, με 156 μέτρα μήκος και 23.400 τόνους εκτόπισμα, αναμένεται ότι θα φιλοξενεί 34 μέλη πληρώματος και μέχρι 116 άτομα επιστημονικό προσωπικό, ενώ θα παρέχει τη δυνατότητα προσγείωσης μέχρι και τεσσάρων ελικοπτέρων.
Το νέο παγοθραυστικό, που αναμένεται να παραληφθεί τον Οκτώβριο του 2019, θα αγκυροβολεί στο λιμάνι του Hobart στην Τασμανία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με αυτόν τον τρόπο εκφράζεται και η βούληση της Αυστραλίας να συνεχίζει η Τασμανία να επιτελεί το ρόλο της ως η πύλη της χώρας προς την Ανταρκτική.
(η περιγραφή και οι φωτογραφίες του παγοθραυστικού προέρχονται από τον επίσημο κυβερνητικό ιστότοπο της Αυστραλιανής Κυβέρνησης: http://www.antarctica.gov.au/news/2015/australias-state-of-the-art-icebreaker-unveiled)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ