Η Γερμανική Ναυτιλιακή Βιομηχανία ελπίζει στην Άγκελα Μέρκελ

Η Γερμανική Ναυτιλιακή Βιομηχανία ελπίζει στην Άγκελα Μέρκελ

118
Η Γερμανική Ναυτιλιακή Βιομηχανία ελπίζει στην Άγκελα Μέρκελ

Λίγο πριν από την έναρξη του Εθνικού Ναυτιλιακού Συνεδρίου στην Βρέμη της Γερμανίας οι εκπρόσωποι των λιμένων, των εφοπλιστικών εταιρειών και των ναυπηγείων υπέβαλλαν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προτάσεων προς τη Γερμανική Κυβέρνηση, το οποίο είναι:
(α) βελτίωση των μεταφορικών συνδέσεων των λιμανιών με στόχο να αντιμετωπιστεί ο αυξανόμενος όγκος διακίνησης εμπορευμάτων,
(β) οικονομικά μέτρα για ενίσχυση της απασχόλησης των Γερμανών ναυτικών, και (γ) προώθηση της γερμανικής ναυπηγικής βιομηχανίας.
Σήμερα Δευτέρα 19 Οκτωβρίου και αύριο Τρίτη, αναμένεται να συμμετέχουν στο Ναυτιλιακό Συνέδριο περίπου 800 άτομα, κυρίως εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας, που θα συνομιλήσουν με τους πολιτικούς για τα πλέον πιεστικά ζητήματα που αφορούν στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Το συνέδριο θα ξεκινήσει με ομιλία της καγκελαρίου Αγκέλα Μέρκελ από την οποία οι εκπρόσωποι της γερμανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας, αναμένουν «σαφείς δηλώσεις για την ενίσχυση της καινοτομίας και την ανταγωνιστικότητα του κλάδου της ναυτιλίας στη Γερμανία».
Στην ουσία αυτό που ζητούν από τη Γερμανική κυβέρνηση είναι η διαμόρφωση και εφαρμογή μίας ενιαίας ναυτιλιακής στρατηγικής.
Ο βουλευτής και μέλος των Γερμανών Σοσιαλδημοκρατών (SPD) Uwe Beckmeyer, οικοδεσπότης του Συνεδρίου και αρμόδιος συντονιστής της Γερμανικής κυβέρνησης για τα θέματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, έχει την ευθύνη να παρουσιάσει στο Συνέδριο το πλαίσιο της νέας ναυτιλιακής στρατηγικής.
Σε δήλωσή του ο Beckmeyer τόνισε ότι «στο επίκεντρο της γερμανικής ναυτιλιακής πολιτικής είναι η καινοτόμος δύναμη των Γερμανών επιχειρηματιών».
Ο μεγάλος συνασπισμός εξέδωσε ψήφισμα στο Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο, στο οποίο γίνεται αναφορά σε όλες σχεδόν τις ανησυχίες και τα αιτήματα που έχουν εκφράσει οι επιμέρους ενώσεις της γερμανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας. Βέβαια, αυτό το ψήφισμα δε συνιστά νόμο, αλλά μόνο μία βάση για τη διαμόρφωση μίας νέας ναυτιλιακής πολιτικής.
Οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί ο Sigmar Gabriel (SPD,) υπεύθυνος για την Οικονομία και Καινοτομία, και ο Alexander Dobrindt (CSU), υπεύθυνος για τις Μεταφορές και Υποδομές, θα αναπτύξουν τα σχέδια των υπουργείων του κατά την δεύτερη ημέρα του Συνεδρίου.
Από την πλευρά της η Ένωση Γερμανών Εφοπλιστών επιζητά μέτρα για την ενίσχυση της γερμανικής σημαίας καθώς και περαιτέρω μείωση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών Alfred Hartmann, δήλωσε επίσης ότι «τα μέτρα αποτελούν μία αναγκαία συνεισφορά με στόχο να διαχυθούν σε ολόκληρη τη γερμανική οικονομία τα θετικά στοιχεία της γερμανικής ναυτιλιακής τεχνογνωσίας».
Από την δική τους πλευρά οι εκπρόσωποι των γερμανικών ναυπηγείων στοχεύουν σε επιπλέον χρηματοδοτήσεις με στόχο τη βελτίωση της τεχνολογικής καινοτομίας τους και άρα των προϊόντων που μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες τους μέσα στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Η Ένωση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας τονίζει με έμφαση ότι η Γερμανική κυβέρνηση ενώ χρηματοδοτεί τον χώρο των αερομεταφορών και της αεροδιαστημικής με ποσά που ανέρχονται σε 1,5 δις ευρώ, για τη ναυπηγική βιομηχανία προβλέπει μόλις 50 εκατομμύρια ευρώ το έτος. Στόχος της Ένωσης από κοινού με τη Γερμανική Ένωση Μεταλλουργών (IG Metall Küste) είναι η δημιουργία ενός κέντρου ναυτιλιακής έρευνας και καινοτομίας.
Ένα ακόμα θέμα που θα συζητηθεί στο Ναυτιλιακό Συνέδριο είναι και αυτό των logistics. Και στο επίκεντρο βρίσκεται το αίτημα αρκετών εκπροσώπων της Γερμανικής Ναυτιλιακής Βιομηχανίας που ζητούν από την Ομοσπονδιακή κυβέρνηση τη βελτιστοποίηση των οδών πρόσβασης σε θαλάσσια λιμάνια αλλά και λιμάνια εσωτερικής ναυσιπλοΐας, καθώς και αποτελεσματικές συνδέσεις με ολόκληρη τη γερμανική ενδοχώρα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.