
Ο τουρισμός της κρουαζιέρας ανθεί σε όλο τον κόσμο. Στη Γερμανία οι ναυτιλιακές εταιρείες μόλις και μετά βίας ανταποκρίνονται στην αυξανόμενη ζήτηση. Τί σημαίνει αυτό για τους πελάτες κρουαζιέρας; Ότι οι ίδιοι θα είναι και πάλι που θα πληρώσουν το τίμημα.
Το κόστος για υπερατλαντικές κρουαζιέρες με αφετηρία λιμάνια της Γερμανίας πρόκειται να αυξηθεί τον επόμενο χρόνο. Ο Michael Ungerer, πρόεδρος της Ένωσης Γερμανικής Κρουαζιέρας (Verbands der Kreuzfahrtindustrie (Clia) Deutschland), δήλωσε ότι αναμένεται αύξηση της τάξης του 2% με 3%, όπως άλλωστε συνέβη και κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών.
Το 2014 σχεδόν 1,8 εκατομμύρια Γερμανοί επέλεξαν μία κρουαζιέρα για τις διακοπές τους (αύξηση 5% σε σχέση με το 2013), ενώ η Ένωση Γερμανικής Κρουαζιέρας αναμένει ότι στις αρχές του 2016 θα σπάσει το φράγμα των δύο εκατομμυρίων ατόμων.
Σύμφωνα με τον κ. Michael Ungerer οι περιοχές που προτιμούν οι Γερμανοί για τις διακοπές τους με κρουαζιέρα είναι η Βόρεια και η Βαλτική Θάλασσα, ενώ στην τρίτη θέση ακολουθεί η Μεσόγειος.
Με δεδομένη τη σημαντική άνθηση του τομέα της κρουαζιέρας οι εταιρείες έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες ενός συνόλου 29 πλοίων μέχρι το 2018, επενδύοντας περισσότερα από 15 εκατομμύρια ευρώ.
Σημαντικό ζήτημα, βέβαια, είναι και η αναζήτηση εναλλακτικών καυσίμων για τα κρουαζιερόπλοια. Η Γερμανική Ένωση Προστασίας του Περιβάλλοντος (Naturschutzbund Deutschland) επανέλαβε προς τις εταιρείες κρουαζιέρας τα αιτήματά της για προστασία των επιβατών αλλά και των κατοίκων σε παράκτιες και μη περιοχές μέσω βελτίωσης της τεχνολογίας ελέγχου καυσαερίων αλλά και της απεξάρτησης σταδιακά από το μαζούτ.
Ο κ. Ungerer από την πλευρά του δήλωσε ότι «είμαστε σε μεταβατικό στάδιο, και διάφορες τεχνολογίες πρόκειται να χρησιμοποιηθούν στο άμεσο μέλλον στα κρουαζιερόπλοια».
Οι συσκευές αποθείωσης (scrubbers) δεν αποτελούν παρά μόνο μία μεταβατική λύση. Στόχος είναι η χρήση του LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) ως μία εναλλακτική πηγή ενέργειας που θα οδηγήσει σε αποδέσμευση από το μαζούτ και το ναυτιλιακό ντίζελ. Όμως πρέπει να τονιστεί ότι ακόμα δεν έχουν θεσπιστεί ενιαία διεθνή πρότυπα και κανονισμοί για τη μεταφορά, αποθήκευση και χρήση του LNG.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Queensway ολοκλήρωσε με επιτυχία την επίβλεψη ενός νεότευκτου έργου, επιβλέποντας κάθε στάδιο, από την κοπή του χάλυβα έως την τελική παράδοση, με ακρίβεια…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την απόφασή του για επιβολή δασμών 50% στις εισαγωγές από τη Βραζιλία, κοινοποιώντας μέσω Truth Social την…
Δύο μεγάλες αναπλάσεις του δήμου Λαυρεωτικής στις δύο μεγάλες πόλεις του, φιλοδοξούν όχι μόνο να αλλάξουν την αισθητική εικόνα, αλλά να βελτιώσουν τόσο την…
Με την προσθήκη ενός νέου Airbus A320neo, που συνδυάζει υψηλή απόδοση και σημαντικά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενισχύει τον στόλο της η αεροπορική εταιρεία SKY…
Η κυβέρνηση του Ισραήλ και το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς μπορεί να καταλήξουν σε συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και απελευθέρωσης ομήρων που παραμένουν στη…
Tα τελευταία χρόνια, η πετρελαϊκή βιομηχανία της Λιβύης δοκιμάζεται από εγχώριες αναταραχές και συγκρούσεις, που έβαλαν «λουκέτο» σε ορισμένα πεδία πετρελαίου της χώρας και…
Καθώς η Μόσχα «ποντάρει» δυναμικά στο Βόρειο Πέρασμα, ως μια βιώσιμη εναλλακτική της Διώρυγας του Σουέζ για το θαλάσσιο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης, στο επίκεντρο της…
Τη «γέννηση» του μεγαλύτερου ναυπηγικού conglomerate παγκοσμίως ενέκρινε πρόσφατα το Χρηματιστήριο της Σαγκάης (SSE), σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Συγκεκριμένα, το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ