
Ειδική εξεταστική επιτροπή της Γερουσίας της Αυστραλίας, με θέμα την ακτοπλοΐα και την άρση των περιορισμών καμποτάζ, αποφάνθηκε πρόσφατα υπέρ του ανοίγματος της εσωτερικής αγοράς και σε αλλοδαπές εταιρείες ή πλοία νηολογημένα σε τρίτες χώρες.
Η αρχική έκθεση έγινε δεκτή από την Shipping Australia (SAL), έναν οργανισμό που εκπροσωπεί τα διεθνή ναυτιλιακά συμφέροντα και τις διεθνείς ναυτιλιακές επιχειρήσεις, και απορρίφθηκε από τις εθνικές Ενώσεις Εφοπλιστών, τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τα εργατικά συνδικάτα, και τους οικολόγους.
Η έκθεση των 43 σελίδων δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις δυσκολίες που έχουν οι τοπικοί παραγωγοί και οι μικρές επιχειρήσεις στις νησιωτικές περιφέρειες της Αυστραλίας στην πρόσβαση σε φθηνότερα, πιο ευέλικτα και ταχεία μέσα μεταφορών, ειδικά θαλασσίων.
Τα τελευταία 30 χρόνια ο στόλος της ακτοπλοΐας της χώρας μειώνεται δραστικά και ενώ είναι λόγοι εθνικής ανάγκης να διατηρηθεί ο συγκεκριμένος κλάδος και να υποστηριχθεί το νηολόγιο, η οποιαδήποτε πολιτική πρέπει να λάβει υπόψη της τις εθνικές ανάγκες άλλων σημαντικών κλάδων μεταξύ των οποίων είναι η αγροτική παραγωγή, ο τουρισμός αλλά και η περιφερειακή ανάπτυξη.
Ομιλητές της αντιπολίτευσης θεωρούν ότι το νέο νομοσχέδιο, που θα ολοκληρωθεί μετά την έκθεση, θα «ξεπουλήσει το εθνικό συμφέρον» επιτρέποντας σε πλοία νηολογημένα σε σημαίες ευκαιρίας αλλά και σε χαμηλόμισθα πληρώματα χωρών της Ασίας και της Αφρικής να εισέλθουν επιτυχώς στις εγχώριες εμπορικές οδούς.
Η κατάσταση του στόλου που θα αναπτυχθεί στις ακτές της χώρας θα πρέπει να απασχολήσει την κυβέρνηση αφού οι θαλάσσιες περιοχές είναι εξαιρετικού οικολογικού ενδιαφέροντος.
Η κυβέρνηση ωστόσο υποστηρίζει ότι η υπό διαμόρφωση ναυτιλιακή νομοθεσία και οι τροπολογίες που θα υποστηριχθούν θα επιτρέψουν σε νέα πλοία να παρέχουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες στην εγχώρια ναυτιλιακή αγορά και το γεγονός αυτό θα ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη και θα προσφέρει άμεσα οφέλη στην αυστραλιανή γεωργία, στους κατασκευαστές και τελικά και τους καταναλωτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ