
Ο τερματικός σταθμός, που κατασκευάζεται στην πόλη Swinoujscie στην Βαλτική, αποτελεί το εμβληματικό έργο της Πολωνίας με στόχο τη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας σε φυσικό αέριο και τον περιορισμό της εξάρτησής από τη Ρωσία.
Ο τερματικός σταθμός είχε αρχικώς προγραμματιστεί να ανοίξει το 2014, αλλά το έργο έχει αντιμετωπίσει αρκετές καθυστερήσεις.
Ο σταθμός, με κόστος κατασκευής που ανέρχεται σε σχεδόν $942 εκατ., αναμένεται να είναι έτοιμος για πλήρη εμπορική λειτουργία από τον ερχόμενο Μάιο.
Η κατασκευή του αναμένεται να ολοκληρωθεί επίσημα σήμερα Δευτέρα.
«Το φυσικό αέριο, το οποίο πλέον θα φτάνει στην Πολωνία, δεν θα καίγεται… Θα διοχετεύεται σταδιακά στο σύστημα διανομής» ανέφερε ο υπουργός Θησαυροφυλακίου της Πολωνίας, Andrzej Czerwiski. Ο ίδιος δήλωσε ότι «η πραγματική, αυτόματη διανομή φυσικού αερίου θα λάβει χώρα κατά το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους».
Η Πολωνία καταναλώνει σχεδόν 16 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου τον χρόνο, με τη μεγαλύτερη ποσότητα εξ αυτών να εισάγεται από τη ρωσική Gazprom μέσω αγωγού.
Μέχρι στιγμής έχει συμφωνηθεί μόνο μία σύμβαση προμήθειας φυσικού αερίου. Πρόκειται για την συμφωνία που υπέγραψε η Quatargas για να προμηθεύει το μεγαλύτερο διανομέα φυσικού αερίου της Πολωνίας, την PGNiG.
Ο χειριστής του τερματικού σταθμού, η κρατική εταιρεία Polskie LNG επιδιώκει να εξασφαλίσει περισσότερες συμβάσεις προμήθειας αερίου έτσι ώστε να καλύψει μέχρι το 2018 την πλήρη χωρητικότητα του σταθμού, που αγγίζει τα πέντε εκατομμύρια κυβικά μέτρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ