
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Άλλη μία εβδομάδα όπου το κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς ήταν η πλήρης απραξία, αλλά τουλάχιστον αυτή τη φορά οφείλεται και στις επίσημες αργίες του Eid, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι αν δεν υπήρχαν οι αργίες η αγορά θα ήταν σε καλύτερα επίπεδα.
Για πολλοστή φορά, τα θεμελιώδη στοιχεία της αγοράς, όπως οι εγχώριες τιμές του σιδήρου, δέχτηκαν πιέσεις από τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, χωρίς ακόμη να έχει ληφθεί κανένα μέτρο αντιμετώπισης του «προβλήματος».
Στην Ινδία, αντί για την επιβολή φορολογίας στις εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα, επελέγη η λύση ενός άτυπου Καρτέλ από τα πιο ισχυρά διαλυτήρια, με ρόλο συμβουλευτικό προς τις τράπεζες ως προς έως ποια επίπεδα τιμών αγοράς να ανοίγει τα LC’s ώστε να αποφευχθούν περιπτώσεις όπου οι End Buyers πληρώνουν υψηλότερα επίπεδα της αγοράς.
Άξιο αναφοράς είναι ότι από τα 150 διαλυτήρια της Ινδίας, μόνο το 20 – 30% παραμένει ανοικτό, καθώς αρκετά από αυτά ή έχουν κλείσει ή αδυνατούν να ανοίξουν LCs από τις τράπεζες.
Στο Μπαγκλαντές, ούτε η «κατάργηση» του Καρτέλ επίφερε θετικά αποτελέσματα στην αγορά, καθώς οι προσφερόμενες τιμές συνεχίζουν και παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ενώ συνεχίζουν και παραμένουν τα προβλήματα με το άνοιγμα των LCs.
Στο Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον, οι End Buyers διστάζουν να προσφέρουν ακόμη και στα τρέχοντα χαμηλά επίπεδα, λόγω και των εισαγωγών σιδήρου από την Κίνα και προτιμούν να παρατηρούν την αγορά και το πώς θα κινηθούν οι ανταγωνίστριες χώρες.
Στην Κίνα, οι προσφερόμενες τιμές σημείωσαν σημαντική πτώση, περίπου $ 20/LDT, λόγω των αργιών αλλά και της προσφοράς πλοίων από το πρόγραμμα επιδοτήσεων των κρατικών εταιρειών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 199,079 DWT, περίπου εκ των οποίων το 37% (73,487 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 63% (125,592 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 315 – $ 345 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 310 – $ 340 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 305 – $ 335 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 175 – $ 185 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ