
Σύμφωνα με ανακοίνωση του UK P&I Club, πρόσφατα έχει παρατηρηθεί μετατόπιση των περιστατικών πειρατείας από την Σομαλία στην Δυτική Αφρική, με ιδιαίτερη έμφαση στην Νιγηρία.
Με αφορμή τα παραπάνω, το Club συστήνει τα ακόλουθα μέτρα ασφαλείας για την αποφυγή δυσάρεστων καταστάσεων:
1. Κάθε πλοίο θα πρέπει να λειτουργεί σε αυξημένο επίπεδο ασφαλείας καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής του στη Δυτική Αφρική, και ιδιαίτερα όταν βρίσκεται σε αγκυροβόλιο ή εν αντιμονή, όπως π.χ. σε ένα STS operation ή κοντά στην είσοδο του λιμένα.
2. Κρίνεται απαραίτητο να πραγματοποιηθεί ένα risk assessment προ τον κατάπλου του πλοίου, πριν ακόμα εισέλθει στην πειρατική ζώνη. (σύμφωνα με τοBMP 4) Επίσης θα πρέπει να εξασφαλιστεί πως το πλήρωμα θα ακολουθήσει τα “Guidelines for Owners, Operators and Masters for Protection against Piracy in the Gulf of Guinea Region”
3. Είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούνται μόνο τα φώτα ναυσιπλοΐας κατά την διάρκεια της νύχτας και ακόμα και να απενεργοποιηθεί το AIS σε περίπτωση που το επιτρέπουν οι τοπικοί νόμοι. (το οποίο φυσικά θα πρέπει να επανεργοποιηθεί εάν το πλοίο δεχτεί επίθεση)
4. Θα πρέπει να υποβάλλονται αναφορές ανά τακτά χρονικά διαστήματα στο The Maritime Trade Information Sharing Centre Gulf of Guinea (MTISC – GoG), όταν το πλοίο βρίσκεται μέσα στην Voluntary Reporting Area (VRA) – τα όρια της οποίας υποδεικνύονται στον χάρτη B.A. Q6114.
5. Τελευταία αλλά και ίσως πιο σημαντική σύσταση, ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην χρήση ένοπλων φρουρών, κάτι το οποίο θα πρέπει να γίνει σε συνεργασία με το P&I club λόγω της σχετικής νομοθεσίας που υπάρχει στην Δ. Αφρική. Οι διαχειριστές θα πρέπει να λάβουν υπ’ όψιν τους πως αρκετά πλοία έχουν κρατηθεί από τις αρχές επειδή έχουν φρουρούς επί του πλοίου (ακόμα και εάν δεν είναι οπλισμένοι).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ