
Ο νέος στόχος που ορίζεται ως ρεαλιστικός από το Ιnternational Chamber of Shipping (φορέας που εκπροσωπεί την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία), αφορά σε μείωση κατά 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050. Είναι η άμεση απάντηση της ναυτιλίας προς τους φορείς και της κυβερνήσεις που θα συνεδριάσουν στο Παρίσι στη Διάσκεψη για την Κλιματική Αλλαγή του COP21 τον ερχόμενο Δεκέμβριο.
Η απάντηση- δέσμευση του ICS συμπεριλαμβάνει και ορισμένα σημαντικά μηνύματα για τους διαπραγματευτές εξηγώντας πριν από την Διάσκεψη Ηνωμένων Εθνών την πρόοδο που η συγκεκριμένη βιομηχανία έχει κάνει προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές. Σύμφωνα με ICS, η ναυτιλία παρά την αύξηση στο θαλάσσιο εμπόριο μείωσε τις συνολικές εκπομπές CO2 περισσότερο από 10% από το 2007. Οι εκπομπές CO2 από τη διεθνή ναυτιλία αντιπροσωπεύουν σήμερα μόλις το 2,2% των συνολικών εκπομπών CO2 παγκοσμίως σε σύγκριση με 2,8% το 2007, σύμφωνα με μελέτη του ΙΜΟ που κυκλοφόρησε το 2014.
“Με μεγαλύτερα πλοία, καλύτερη τεχνολογία και πιο έξυπνη διαχείριση της ταχύτητας, η βιομηχανία είναι σίγουρη για 50% μείωση των εκπομπών CO2 μέχρι το 2050” δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ICS, Peter Hinchliffe.
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) έχει ήδη θέσει ως δεσμευτικό στόχο ότι όλα τα πλοία που κατασκευάστηκαν μετά το 2025, συμπεριλαμβανομένων εκείνων στις αναπτυσσόμενες χώρες, πρέπει να είναι 30% πιο φιλικά προς το περιβάλλον και την ατμόσφαιρα από ό, τι πλοία που έχουν κατασκευαστεί στη δεκαετία του 2000. Ο ICS υποστηρίζει ότι ο ΙΜΟ είναι ο μόνος θεσμικός φορέας που μπορεί να εξασφαλίσει ότι το σύνολο του παγκόσμιου στόλου θα συνεχίσει να υποστηρίζει τη μείωση των εκπομπών CO2, ανεξαρτήτως της σημαίας του πλοίου.
Η ICS τονίζει ότι ο νέος στόχος έως το 2050 θα επιτευχθεί μέσω επιχειρησιακών μέτρων (όπως η βέλτιστη ταχύτητα), την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών και τη χρήση καθαρών καυσίμων, όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Εντούτοις αναγνωρίζει ότι στην πορεία προς τη Διάσκεψη του Παρισιού, είναι και αντιληπτό ότι οι κυβερνήσεις περιμένουν περισσότερα και δεσμευτικά μέτρα από όλους τους κλάδους της οικονομίας και της βιομηχανίας.
Photo: Teekay Corporation – Navion Stavanger
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ