
Μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο του θεσμικού φορέα εκπροσώπησης των ναυτασφαλιστών (IUMI) στο Βερολίνο, ο κ. Nick Derrick, πρόεδρος της Cargo Committee της IUMI, προειδοποίησε ότι οι μεγάλες καταστροφές και απώλειες στα πλοία και στην αγορά ξηρού φορτίου θα έχουν ένα σημαντικό αντίκτυπο σε όλο τον κλάδο των ναυτασφαλίσεων.
Το πρόσφατο περιστατικό στο λιμάνι της Tianjin θα πρέπει, σύμφωνα με τον Derrick, να χρησιμεύσει ως «σημαντικό έναυσμα αφύπνισης για όλους τους ασφαλιστές φορτίων», ενώ ο πρόεδρος της Επιτροπής συμπλήρωσε ότι το Λιμάνι του Tianjin καλύπτει μια έκταση περίπου 125 τετραγωνικά χιλιόμετρα αλλά μόνο ένα μικρό τμήμα του λιμένα, επηρεάστηκε από την έκρηξη. «Πάραυτα, περιμένουμε να δούμε απώλειες σε φορτία τουλάχιστον 1.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ενώ ορισμένοι κύκλοι εικάζουν ότι το τελικό ποσό θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 6 δισ. δολαρίων. Οι ασφαλιστές
θα πρέπει να αναλογιστούμε ποιες θα ήταν οι απώλειες και οι ζημίες εάν είχε επηρεαστεί ολόκληρο το λιμάνι, ίσως από μια φυσική καταστροφή, όπως ένας σεισμός ή ένα τσουνάμι» επεσήμανε ο κ. Derrick
Το ατύχημα στο Tianjin, σε συνδυασμό με άλλες μεγάλες απώλειες το 2015 – συμπεριλαμβανομένης της προσάραξης του Höegh Osaka- αναμένεται να έχουν αντίκτυπο στην κερδοφορία του συνολικού τομέα της ασφάλισης των θαλάσσιων μεταφορών. Ο κ. Derrick πιστεύει ότι η διαχείριση κινδύνου και ειδικότερα η συσσώρευση περιστατικών απροσδόκητου κινδύνου θα αποτελέσει ένα αυξανόμενο πρόβλημα για τους ασφαλιστές φορτίων στο μέλλον και κάλεσε τους ειδικούς της νέας τεχνολογίας για να βοηθήσουν τον κλάδο να διαχειριστεί αυτόν τον κίνδυνο.
Εντούτοις με μια πιο θετική οπτική γωνία ο κ. Derrick σημείωσε τη μείωση στις πειρατικές επιθέσεις στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας, αλλά προειδοποίησε ότι οι επιθέσεις στα ανοικτά της χερσονήσου της Μαλαισίας αυξάνονται και ζήτησε να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες για να μειωθεί η τάση αυτή.
Φωτο ΑΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ