
Έκπληξη και προβληματισμό προκάλεσε η μάλλον αιχμηρή στάση εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων που συμμετέχουν στην Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες αναφορικά με τις μειώσεις των ρύπων από τα πλοία και τη γενικότερη παγκόσμια πολιτική για την κλιματική αλλαγή που θα συζητηθεί σε λίγους μήνες στο Παρίσι.
Η σκληρή, αν όχι αιφνίδια, στάση των ευρωβουλευτών γνωστοποιήθηκε με ανακοίνωση που έχει ήδη κάνει τον γύρο του διεθνή και ναυτιλιακού Τύπου και προκαλεί αγωνία, αν όχι εκνευρισμό στην ήδη φορτισμένη ατμόσφαιρα των ναυτιλιακών πρωτευουσών της Ευρώπης. Οι Ευρωβουλευτές που ασχολούνται με το χαρτοφυλάκιο του Περιβάλλοντος στην ΕΕ ζητούν πλέον ανοικτά από τα αρμόδια διεθνή όργανα να μην εξαιρεθεί η ναυτιλία και οι εθνικές αερομεταφορές από το υπόλοιπο κανονιστικό πλαίσιο.
Με αφορμή την αιφνίδια στάση και ανακοίνωση των ευρωβουλευτών, επικοινωνήσαμε με τον συνεργάτη της Transport & Environment στις Βρυξέλλες κ. Σωτήρη Ράπτη ο οποίος μας ανέπτυξε τον ακόλουθο προβληματισμό: “Οι παγκόσμιες διαπραγματεύσεις του ΟΗΕ για τη νέα συνθήκη για την κλιματική αλλαγή συνεχίζονται και θα κορυφωθούν τον Δεκέμβριο στο Παρίσι. Οι ρύποι της ναυτιλίας είναι ήδη στο κείμενο της διαπραγμάτευσης ώστε να σταματήσει ο κλάδος να εξαιρείται από το παγκόσμιο κανονιστικό πλαίσιο, μετά την άρνηση να ξεκινήσει ο σχετικός διάλογος στο πλαίσιο του ΙΜΟ. Όλοι οι κλάδοι της οικονομίας θα κληθούν να συμβάλουν στους παγκόσμιους κλιματικούς στόχους με μείωση των ρύπων τους μετά το 2020”. H Transport & Environment στις Βρυξέλλες είναι μια από τις ομάδες πίεσης για βιώσιμες μεταφορές που συμμετέχει στη διαδικασία του ΙΜΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ