Μετ’ εμποδίων η διάνοιξη της διώρυγας του Παναμά

Μετ’ εμποδίων η διάνοιξη της διώρυγας του Παναμά

164
Μετ’ εμποδίων η διάνοιξη της διώρυγας του Παναμά

Aναστάτωση προκάλεσε στην διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα το ρήγμα που βρέθηκε σε μία από τις λεκάνες που θα συνδέει το επεκταμένο κανάλι με τον ειρηνικό ωκεανό.

Ειδικότερα, στο κανάλι που μέχρι πρωτινός ήταν αντιμέτωπο με μπαράζ απεργιών, βρέθηκε ρήγμα, ακριβώς δίπλα από την γιγάντια σιδερένια πύλη που διαχωρίζει τις 2 λεκάνες. Όπως είναι λογικό, το παραπάνω συμβάν προκάλεσε ερωτήματα για το εάν θα επηρεαστεί η ήδη καθυστερημένη παράδοση του νέου καναλιού, η οποία έχει ως καταληκτική ημερομηνία έναρξης τον Απρίλιο του 2015.

Η Αρχή του καναλιού (ACP) έσπευσε να ανακοινώσει ότι το ατυχές συμβάν δεν θα επηρεάσει το πρόγραμμα λειτουργίας του νέου καναλιού ενώ παράλληλα δήλωσε πως η εταιρεία η οποία έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας το έργο (GUPC) οφείλει να διορθώσει τυχόν ελαττώματα προκύψουν κατά την κατασκευή, όπως το προαναφερθέν.

Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης του έκτακτου προβλήματος η Αρχή του καναλιού κάλεσε ειδικούς από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Παναμά (UTP) για να αξιολογήσουν την κατάσταση και σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία να αξιολογήσουν την καλύτερη λύση. Αξιοσημείωτο όμως αποτελεί το γεγονός πως τα δείγματα τσιμέντου που ελήφθησαν λίγες μέρες μετά το ρήγμα, ήταν ιδιαίτερα απογοητευτικά και η ACP δεν έχει ανακοινώσει ακόμα πως ακριβώς σκοπεύει να διορθώσει το πρόβλημα.

Παρά την άμεση ανταπόκριση της Αρχής για την επιδιόρθωση της λεκάνης, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητα έχουν εκφράσει τις αμφιβολίες τους κατά πόσο το εγχείρημα επέκτασης- αξίας $5.25 δις- θα παραδοθεί στην ώρα του.

Photo: US Goverment work

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.