
Του Λευτέρη Μαδεντζόγλου
Ο νορβηγικός όμιλος Odfjell δημοσίευσε τα αποτελέσματα του β’ τριμήνου για το 2015, και σύμφωνα με δηλώσεις της διοίκησης ήταν τα καλύτερα των τελευταίων ετών καθώς προσέγγισαν τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2008.
Το καθαρό αποτέλεσμα για το β’ τρίμηνο του 2015 ήταν $7εκ, σε σύγκριση με ζημίες ύψους $32 του α’ τριμήνου.Η διαφορά οφείλεται κυρίως στα αυξημένα έσοδα από ναύλα και σε χρηματοοικονομικά έσοδα $9 εκ., σε αντίθεση με χρηματοοικονομικά έξοδα $20 εκ. για το πρώτο τρίμηνο. Μια ματιά στην οικονομική έκθεση κάνει φανερή την συγκρατημένη πολιτική εξόδων της εταιρείας.
Κατά τη διάρκεια του β’ τριμήνου, η Odfjell παρουσίασε σταθερή βελτίωση στην αγορά δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών προϊόντων με υψηλότερες αποδόσεις. Παρόλα αυτά, ο όμιλος κατέβαλε αποζημιώσεις $10 εκ. σχετιζόμενες με πωλήσεις πλοίων, ενώ το πρόγραμμα περικοπής κόστους λειτουργίας και αύξησης αποδοτικότητας δείχνει να έχει αποτελέσματα.
Ο όμιλος επίσης παρουσίασε βελτιωμένα αποτελέσματα από τη διαχείριση τερματικών, με EBITDA για την συγκεκριμένη δραστηριότητα ύψους $18 εκ. για το πρώτο εξάμηνο του 2015, σε σύγκριση με ένα αρνητικό EBIDTA $10 εκ. το πρώτο εξάμηνο του 2014. Η φετινή ισχυρή απόδοση αποδίδεται κατά κύριο λόγο στα αυξημένα επίπεδα ναύλων στη spot αγορά.
Σχετικά με το πρόγραμμα συρρίκνωσης κόστους που εφαρμόζει ο όμιλος, το λεγόμενο Project-Felix, αναμένεται να οδηγήσει σε ετήσια βελτίωση στο καθαρό αποτέλεσμα κατά $100 εκ. Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού, τρία πλοία που δραστηριοποιούνταν στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων πουλήθηκαν στην Stolt Nielsen αποδεσμεύοντας τον όμιλο από μια μη αποδοτική απασχόληση.
Ο στόχος των επόμενων ετών για τον όμιλο αφορά πρωτοβουλίες για την αύξηση της αποδοτικότητας του στόλου και πρωτοβουλίες σχετικές με βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας. Βραχυπρόθεσμα, για το ερχόμενο τρίμηνο, η εταιρεία αναμένει παρόμοια αποτελέσματα λόγω των καλών αποδόσεων στα δεξαμενόπλοια χημικών προϊόντων με μια παράλληλη σταθερή πορεία για τα τερματικά της εξαιτίας εργασιών επέκτασης στο λιμάνι του Rotterdam.
Photo: Odfjell Tankers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ