
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Dry Bulk Forecaster που εκδίδεται από τον βρετανικό οίκο Drewry, η ναυτιλιακή αγορά χύδην φορτίου δεν πρόκειται να παρουσιάσει σημάδια σημαντικής ανάκαμψης μέχρι και το 2017.
Ειδικότερα, παράγοντες όπως η μειωμένη ζήτηση σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά είχαν ως τώρα σημαντική επίδραση στη μείωση της αξίας των commodities, με χαρακτηριστικά παραδείγματα την αξία του χάλυβα και του άνθρακα που βρίσκονται σε καθεστώς ελεύθερης πτώσης – με άμεσες επακόλουθες επιπτώσεις στην ναυλαγορά χύδην φορτίων. Παρά τις παραπάνω δυσχερείς συνθήκες, ψήγματα αισιοδοξίας παρουσιάζονται για τα μικρότερα πλοία, που λόγω της εμφάνισης του περιοδικού φαινομένου El Nino, το οποίο πιθανώς να οδηγήσει σε αύξηση στην ζήτηση για μεταφορές σιτηρών σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων.
Ο βρετανικός οίκος εικάζει πως με τις παρούσες συνθήκες, δύο είναι οι πιθανές εκβάσεις για την αγορά ξηρού φορτίου: Στην πρώτη περίπτωση, η οποία είναι και η πιο πιθανή, παρουσιάζεται σταδιακή αύξηση της ζήτησης από το 2015 και έπειτα, υποβοηθώντας με αυτόν τον τρόπο την ανάκαμψη της ναυτιλίας μεταφοράς χύδην φορτίου.
Αντιθέτως, η δεύτερη κατάληξη ακολουθεί μια πιο απαισιόδοξη προσέγγιση για το συγκεκριμένο θέμα. Συ αυτή την απαισιόδοξη πρόβλεψη η αγορά θα συνεχίσει να συρρικνώνεται μέχρι και τέλος του 2015 ενώ στα επόμενα χρόνια θα παρουσιαστεί μια μέτρια αύξηση της ζήτησης. Οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να «επιβιώσουν» μέχρι και το 2017, όπου ενδέχεται να παρουσιαστούν τα πρώτα σημάδια σημαντικής βελτίωσης της αγοράς λόγω της αυξανόμενης ζήτησης από τα αναπτυσσόμενα Ασιατικά κράτη.
Photo: ΑΠΕ/ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ