
Έκπληξη αποτελεί η είδηση διεθνών πρακτορείων και μέσων ενημέρωσης ότι η μέχρι πρόσφατα, η σπανίως χρησιμοποιηθείσα θαλάσσια “ρούτα” από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στην Νότια Αφρική, αποτελεί πλέον μια βιώσιμη λύση για πολλά πετρελαιοφόρα.
Ειδικότερα, τα δημοσιεύματα αναφέρουν πως τουλάχιστον 5 δεξαμενόπλοια, φορτωμένα με πετρέλαιο diesel και jet από την Ασία, θα καλέσουν ή κάλεσαν ήδη σε Ευρωπαϊκούς λιμένες στο διάστημα Αυγούστου-Σεπτεμβρίου έχοντας κάνει τον “περίπλου” της Αφρικής, και όχι χρησιμοποιώντας την μικρότερη κατά 6.400 χιλιόμετρα διαδρομή από τη διώρυγα του Σουέζ.
Αυτό συμβαίνει διότι η συγκεκριμένη διαδρομή, γύρω από την Αφρική, είναι ελκυστική μόνο όταν οι τιμές των καυσίμων είναι χαμηλές και όταν υπάρχουν συγκεκριμένες (κατά πολλούς ευοίωνες) συνθήκες στην αγορά – κάτι που αποτελεί πραγματικότητα για ορισμένα προϊόντα πετρελαιοειδών που η τωρινή τους αξία αναμένεται να αυξηθεί στο άμεσο μέλλον. Επομένως, σύμφωνα με τους αρθρογράφους είναι λογικό ένας ιδιοκτήτης φορτίου στη spot αγορά να επιθυμεί να παραμείνει το πλοίο που μεταφέρει το φορτίο του για περισσότερο καιρό στην θάλασσα αποφεύγοντας την επικίνδυνη περιοχή του κέρατος της Αφρικής, της Ερυθράς Θάλασσας αλλά και των τελών του Σουέζ.
Πέρα από την αναμονή για την επικείμενη αύξηση του πετρελαίου, οι μεγαλύτερες θαλάσσιες διαδρομές δίνουν επίσης την δυνατότητα στους traders να έχουν περισσότερες επιλογές, αφού έχουν και περισσότερο χρόνο, ως προς το γεωγραφικό μέρος αλλά και στον οργανισμό στον οποίο θα πωλήσουν το φορτίο τους – έτσι ώστε να επιτύχουν το μέγιστο κέρδος.
Συγχρόνως, επηρεάζονται και οι ναύλοι για την συγκεκριμένη διαδρομή, καθώς σύμφωνα με το Bloomberg, ο μέσος ναύλος για ένα πλοίο που πραγματοποιεί το παραπάνω ταξίδι θα φθάσει τα 28,375 δολάρια ημερησίως μέχρι και το τέλος του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ